VERSLAG: Triggerfinger - 9/11 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Triggerfinger in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 5 foto's.

VERSLAG: Wouter Braaksma

Triggerfinger - 8/11 - Melkweg

Maar liefst drie keer achter elkaar staat Triggerfinger deze week in een stijf uitverkochte Melkweg. Bij alle drie de optredens worden er opnames gemaakt voor een live album. Het trio heeft een goede live reputatie weten op te bouwen door de jaren heen, die ze veel nieuwe fans heeft opgeleverd.

De belabberde reputatie die de NS echter heeft, wordt maar weer eens bevestigd wanneer ik door vertraging Kinkobra moet missen. Gelukkig was er nog een tweede voorprogramma waar ik wel bij kon zijn, namelijk Vanderbuyst. De band speelt een korte maar zeer goede show. De energie spat ervan af en hun classic hard rock wordt naar mate de show vordert steeds meer gewaardeerd. Af en toe glipt er wel een beetje steenkolen Engels doorheen, maar dit is een band waar we hopelijk nog veel meer van gaan horen.

Om gelijk met de deur in huis te vallen: Triggerfinger maakt zijn live reputatie meer dan waar. De band begint gelijk met ‘I’m Comming For You’ om je vast te pakken, en je anderhalf uur lang niet meer los te laten. Het trio lijkt op z’n best en geniet volop. Het publiek is gelijk van begin af aan ontzettend enthousiast en met een gave drum solo in het midden krijgt drummer Mario Goosens iedereen mee. De altijd goed gemutste zanger Ruben Blok speelt met het publiek en laat zien een uitstekende frontman te zijn. Hij zorgt er voor dat zwaaien met de heupen nog nooit zo cool is geweest.

Wanneer de band zich aan het einde van de set voorstelt krijgen we te horen dat Ruben Blok dagen ziek is. Volgens mij is het niemand opgevallen want hij zet zich voor de volle 100% in. Publieksfavorieten komen langs met ‘Faders Up’, ‘Short Term Memory Love’, ‘First Taste’ en ‘All This Dancin’ Around’. De band komt twee keer terug met een toegift om als allerlaatste nummer een onwijs gave cover te doen van Eurythmics met ‘Sweet Dreams’. Drummer Mario pakt de microfoon en begint te beatboxen, de bassist Paul Van Bruystegem doet de percussie en Ruben Blok speelt het bekende deuntje op gitaar. Het is een mooie afsluiter van een uitstekende show.

Normaal gesproken hou ik er van om kritisch te schrijven en had ik een idee dat perfecte optredens eigenlijk niet bestaan. Vanavond komt het dan toch echt akelig dichtbij perfectie en kan er ook echt geen punt van kritiek genoemd worden. De volgende stap voor Triggerfinger is de HMH en in deze bloedvorm kunnen ze het makkelijk aan!

FOTOGRAFIE: Sanne Glasbergen

Triggerfinger foto Triggerfinger - 9/11 - Melkweg Triggerfinger foto Triggerfinger - 9/11 - Melkweg Triggerfinger foto Triggerfinger - 9/11 - Melkweg Triggerfinger foto Triggerfinger - 9/11 - Melkweg Triggerfinger foto Triggerfinger - 9/11 - Melkweg

FOSTER THE PEOPLE - 3/11 - MELKWEGFoster The People kwam helaas niet langs op Lowlands, maar de band maakte het...

THE KOOKS - 7/11 - HMH The Kooks, ze zijn populairder dan ooit. Ze stonden al op Lowlands, Rock...