VERSLAG: Far East Movement - 27/6 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Far East Movement in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Juliën L Ortye

Far East Movement - Melkweg

Na een drie kwartier durende set van de plaatjesdraaier van dienst bij het viertal, DJ Virman, bestormen Kev Nish, Prohgress en J-Split het podium van The Max. Gelijk wordt het dansbare (hoewel die kwalificatie op ieder FM-nummer van toepassing is) ‘Girls On The Dance Floor’ gepompt en is het duidelijk dat we hier met een energieke act te maken hebben. Het drietal vliegt van voor naar achter, van links naar rechts, voortdurend witte handdoeken zwaaiend. Het werkt – zoals wel vaker – aanstekelijk en de handjes van het Amsterdamse publiek zijn dan ook voortdurend in de lucht te vinden.
DJ Virman bewees eerder in zijn set al behoorlijk handig te zijn met turntables, tijdens het optreden blijkt dat eens te meer. Hij samplet er wellustig op los, zo komen Pitbull en de Beastie Boys langs en horen we ook nog een fractie Martin Solveig. Een feestje is het zeker, in de Melkweg. En dat valt niet in de laatste plaats te danken aan het publiek, dat eigenlijk alles wel prima vindt wat FM doet.
Dat het publiek eigenlijk de perfecte maatstaf voor zo’n avond is, blijkt wel wanneer Virman een beetje gaat spelen met de welbekende Mario-tune en het geroezemoes wordt aangezwengeld. De aandacht verslapt, iets dat eigenlijk iets te vaak gebeurt. Duidelijk is dat het publiek komt voor Far East Movement en niet voor diens sample/draaitafelkunsten. Kraker ‘Like A G6’ maakt veel los, maar mondt niet uit in de explosie die je zou verwachten. Wanneer de laatste klanken van ‘ Rocketeer’ nog voor de klok van tien door de zaal klinken, is het optreden ten einde. Een aardig optreden, want dat is Far East Movement. Aardig. Niets meer, niets minder.

FOTOGRAFIE: Tom Rietveld

Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg  foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg  foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg Far East Movement foto Far East Movement - 27/6 - Melkweg

KYUSS LIVES - 30/6 - 013Vanavond geeft stonerlegende Kyuss een speciale drie uur durende show in de...

TIM KNOL - 25/6 - PLATO UTRECHT Tim Knol geeft een concert in Plato, Utrecht. Podiuminfo is aanwezig!