VERSLAG: Taylor Swift - 7/3 - Ahoy

Podiuminfo was aanwezig bij Taylor Swift in Ahoy voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Taylor Swift - 7/3 - Ahoy

Alle schoolboeken en carnavalskostuums worden vandaag even aan de kant gelegd door de vele jonge tienermeisjes die allemaal naar Rotterdam zijn gekomen om country zangeres Taylor Swift te komen bewonderen. Voor haar ‘Speak Now’ toer maakt ze voor het eerst kennis met het Nederlandse publiek. In haar thuisland Amerika heeft ze al veel bereikt, zo heeft ze maar liefst 73 Awards gewonnen, acteert ze, heeft haar eigen kledinglijn en doneert ze vaak geld aan goede doelen. Hier in Nederland is ze nog niet zo bekend, maar ook hier wordt mede dankzij haar country muziek steeds populairder.

De Belgische zanger Tom Dice, die vorig jaar zijn thuisland vertegenwoordigde tijdens het Eurovisiesongfestival in Oslo mag de jonge fans opwarmen voordat Swift optreedt. Hij valt erg in de smaak bij het publiek en zijn single ‘Me And My Gitar’ worden luidkeels meegezongen. Samen met zijn bandleden brengt hij enthousiast zijn nummers ten gehore aan het Nederlandse publiek. Het nummer ‘Always And Forever’ mixt hij met een cover ‘Airplanes’ van B.o.B. ft. Hayley Williams wat verrassend goed klinkt.

Met de nummers ‘Sparks Fly’, ‘Mine’ en ‘The Story Of Us’ van haar meest recente album Speak Now opent Swift haar show. Onder luid gejuich van haar fans zingt en huppelt ze in gouden glitterjurk over het podium en de catwalk. Ze laat zien dat ze er niet alleen uit kan zien als een ideale schoondochter, maar ook als een uitdagende jonge vrouw. Het grote scherm achter het podium verteld het verhaal van Swift en versterkt het hele concept. Swift lijkt geen enkele moeite te hebben om alle noten te halen en zingt zelfs beter live dan op haar albums. De nummers hebben een meer rock dan countrygeluid en door de goede live band krijgen ze meer volume.

Midden in de zaal staat een klein podium waar Swift via het publiek naar toe loopt om daar vervolgens met haar ukulele het nummer ‘Fearless’ met daarin deuntjes van ‘Hey, Soul Sister’ van Train en ‘I´m Yours’ van Jason Mraz te zingen. Ook speelt ze daar het populaire ‘Fifteen’ en ‘You Belong With Me’ die beide hard worden meegezongen. Ze spreekt haar fans in het Nederlands toe en neemt een paar keer een moment om te genieten van alle aandacht. Stralend en glimlachend bedankt ze het Nederlandse publiek en zegt ze “I Love You All!”

Helaas is de Ahoy verre van uitverkocht en de tweede ring is zelfs dicht, maar dat lijkt Swift niets uit te maken, want samen met haar band maakt ze er een groot feest van. Tijdens haar optreden verkleed ze zich een aantal keer in verschillende jurkjes, welke haar allemaal even goed staan. Wanneer ze het nummer ‘Enchanted’ zingt loopt ze in een prinsesachtige witte jurk van de trap op het podium af. Het grote scherm achter haar zorgt voor sprookjesachtige taferelen en maken het plaatje compleet. Wanneer ze tijdens haar toegift het populaire ‘Love Story’ zingt en er slingers en glitters over het publiek vliegen is het verhaal van Swift verteld en het boek uit. Een mooi sprookje,met een goed eind.

FOTOGRAFIE: Caroline Homburg

Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy Taylor Swift foto Taylor Swift - 7/3 - Ahoy

K'S CHOICE - 7/3 - OOSTERPOORTNostalgie! K's Choice is weer terug in de Oosterpoort in Groningen. Met Arid...

MY CHEMICAL ROMANCE - 26/2 - 013 My Chemical Romance was weer in het land! Op 26 februari stond de band in 013...