RECENSIE: Knarsetand - Fantasy

Fantasy
recensie cijfer 2015-04-29 In het voorjaar van 2014 tipten we Knarsetand al als de festivalband van het jaar. Ze speelden toen op maar liefst zestig festivals! De opvolger van hun debuut album My escape is een EP met de titel Fantasy. Deze EP bevat vijf nieuwe tracks die handelen over onrust, de grote draaiers en graaiers in deze wereld en waarom het gras altijd groener lijkt bij de buren! En ja, na het beluisteren van deze EP dragen we Knarsetand ook aan als de festivalband voor het jaar 2015.

Op hun EP bieden ze wederom dezelfde eclectische mix aan stijlen. Opener ‘Danza de la Muerte’, begint als een relatief rustige latin track, maar eindigt in een lekker drum ’n bass nummer. Maar de smaakmakers zijn toch wel de titeltracks ‘Fantasy (Part I & II)’. Het eerste deel is een heel drukke drum ’n bass track en het tweede is een veel rustiger opgebouwd sfeervol nummer. ‘Burn Babylon Down’, gaat zoals de naam al aangeeft meer richting de reggae. En afsluiter ‘Dead Men tell No Tales’ is een hectisch dubstep nummer. En na hun album blijkt dat ze ook op de EP Fantasy in staat zijn om de combinatie van Drum ’n Bass, Reggae, Latin, Balkan, Dubstep, Ska en popmuziek perfect in balans te krijgen.

Knarsetand flikt het gewoon weer om een ongekende hoeveelheid stijlen te bundelen tot een samenhangend geheel. Hiermee zetten ze zich net voor het festivalseizoen nog eventjes prominent op de kaart.
Recensent:Willem Swinkels Artiest:Knarsetand Label:Eigen Beheer
6,5