RECENSIE: Liquid Snow - Down And Out

Cover Liquid Snow - Down And Out
recensie cijfer 2013-04-24 Down And Out is de tweede EP van het Nederlandse poprockbandje Liquid Snow. Ruim een jaar geleden verscheen hun eerste EP Hip Hipper Hipster. Nog geen debuutalbum dus, deze keer moeten we het doen helaas doen met slechts drie nieuwe nummers.

De EP gaat van start met titeltrack ‘Down And Out’, waarin een interessant drumritme wordt geïntroduceerd met veel tikken tussendoor. Het geluid komt alleen niet helemaal uit de verf, waardoor het een beetje een nerveuze indruk maakt. De tegen het einde hoorbare orgelklanken à la DeWolff werken beter en geven het geheel een extra laag, waardoor het iets meer wordt dan een standaard rocknummer. ‘Shots Fired’ gaat lekker van start, inclusief fijn baslijntje, maar met name de zangmelodie gaat snel irriteren. Ook hier wordt afgesloten met het orgel en wat gierende gitaren. Beter dan in het openingsnummer maar nog niet heel bijzonder.

Met het derde nummer, ‘Vertigo’, lijkt het Liquid Snow spreekwoordelijk te duizelen. Waar moet het heen? Het liedje gaat rustig van start, om na ongeveer twee minuten over te schakelen naar een Two Door Cinema Club-achtig tempo. De toetsen doen op dat moment haast denken aan lounge en de basklanken passen daar ook goed bij. Helaas is dit na een minuut ook weer voorbij en eindigt het nummer met wat laatste langzame stuiptrekkingen. Een vreemde opbouw en gekke overgangen zorgen voor verwarring.

Zo is in minder dan tien minuten de EP alweer afgelopen. Down And Out is daarmee erg kort en vrij nietszeggend voor wat we verder kunnen verwachten van Liquid Snow. Een onderscheidend geluid biedt het niet en dat is jammer. Wellicht valt er op een debuutalbum meer te halen.
Recensent:David van der Lof Artiest:Liquid Snow Label:Eigen Beheer
Cover Elizabeth Simonian - Moonility

Elizabeth Simonian - MoonilityDe bijgeleverde biografie begint met: Het leven en de muziek van Elizabeth...