RECENSIE: Trevor Moss & Hannah-Lou - Quality First, Last & Forever

Trevor Moss - Quality First, Last And Forever
recensie cijfer 2011-07-15 Trevor Moss & Hannah-Lou zijn een echtpaar dat niets anders doet dan de hele dag gezellig zingen. Leuk voor hen, maar voor de liefhebbers brengt het duo nu al haar tweede album op de markt. Ze maken een countrypop waarbij, tussen enkele up-tempo nummers door, met name hun verliefdheid, op de tegen elkaar ingezongen gedeelten, in de hoofdrol schittert. De keuze voor de zichzelf overschattende albumtitel mag dan ook een grote verrassing heten. Quality First, Last & Forever! is niet echt een titel die zo op het eerste gezicht bij het aandoenlijke echtpaartje past.

Het eerste liedje ‘Spin Me A Rhyme’ wordt meteen gekenmerkt door een gezellig pop gitaarritme. Vervolgens wordt er tweestemmig gezongen dat de zangeres naar Spanje wil varen en ondertussen een liedje wil zingen. Net wanneer het vrolijke ritme ietwat begint te vervelen komt er een heerlijke blazerpartij de boel opvrolijken, het biedt het lied een voortreffelijke zomerse touch.

Helaas is dit openingsnummer het enige hoogtepunt dat de plaat kent. ‘Making It Count’ gaat ten onder aan het nietszeggende refrein. De gospelinslag op ‘Big Water’ wordt om zeep geholpen door het, wederom terugkerende, tweestemmige gezang. Waarbij laatstgenoemde het grootste struikelblok van Quality First, Last & Forever! is. Elk nummer moet door het echtpaar voorzien zijn van een tweestemmig gedeelte. Even is dat leuk, maar op een gegeven moment begint het kunstje op de zenuwen te werken.

Met de vocale kwaliteiten van Trevor Moss en Hannah-Lou is helemaal niks mis. In tegendeel, beide leden van het zingende echtpaar hebben een stem waar menig popster jaloers op zou moeten zijn. Daarnaast weten ze voor Engelsen erg Amerikaans te klinken en aan de in elkaar gedraaide melodietjes markeert in principe ook helemaal niks. De sentimentele tweestemmige muziek sluit alleen niet aan bij de prima deuntjes. Het overdreven verliefd klinkende geluid begint daardoor hoofdzakelijk op je zenuwen te werken. Terwijl ze al zingend de voorjaarschoonmaak doen zal dit duo het ongetwijfeld erg naar haar zin hebben, cd’s uitbrengen is echter een stap te ver.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Trevor Moss & Hannah-Lou Label:Heavenly Records
Fucked Up

Fucked Up - David Comes to LifeHoewel de bandnaam misschien iets anders doet vermoeden, hebben we hier niet...