RECENSIE: Driving Dead Girl - Don't Give a Damn About Bad Reputation

Driving Dead Girl – Don`t give a damn about bad reputation
recensie cijfer 2010-09-08 Sinds Dim Wild (vocalen, gitaar) en Ronald Dondez (gitaar) in 2003 startte met garage rock`n rollband Driving Dead Girl, is het binnen de band voornamelijk onrustig geweest. Binnen een jaar tijd bouwt de band met drummer J-F Hernand en bassist Andre Diaz aan een prima reputatie. Ze weten platenlabel Bang te strikken en nemen hun debuutplaat 50000 Dead Girls Can`t Be Wrong op. Terwijl de band in België en Frankrijk flink aan de weg timmert, lopen de spanningen onderling op. Hernand en Diaz verlaten de band en 4 jaar later lijkt Driving Dead Girl eindelijk zijn weg te vinden.

Met hernieuwde energie en nieuwkomers Vicenzo Capizzi (drum) en Dan Diaz (bass), begint Driving Dead Girl in januari 2010 aan het tweede album Don`t Give a Damn About Bad Reputation. Het album staat bol van sterke bluesrock, met een rauwe, dampende sound. Het album opent met de single 'Don`t Wanna Talk About the Girl Anymore' en 'The Girl From Room Sixteen'. Twee stevige hitgevoelige songs die nauwelijks uit je hoofd verdwijnen. Dat er ook plaats is voor de garage rock `n roll uit voorgaande jaren, toont de band met 'Lie Around' en 'Loaded'. Met het Johnny Cash-achtige 'The Way to Your Heart Ain`t Easy to Ride' neemt Driving Dead Girl met veel overtuiging gas terug, om vervolgens met 'Liquor Store' weer genadeloos over je heen te walsen. Door de krachtige zang, stuwende drums en zuigende bass- en gitaarriffs kan je na afloop weinig anders dan de plaat opnieuw starten.

Dat ze in België prima muziek voortbrengen, mag geen geheim meer heten. De voorbeelden zijn, zowel commercieel als minder commercieel, talrijk. Het zal dan ook niet vreemd zijn wanneer Driving Dead Girl, net als bijvoorbeeld Drive like Maria of Triggerfinger, binnenkort een graag geziene gast in Nederland is.
Recensent:Ruud de Zwart Artiest:Driving Dead Girl Label:Pias
Takka Takka – Migration

Takka Takka - MigrationVoor sommige bands lijkt het een eeuwigheid te duren voor zij de de...