RECENSIE: Electric Wire Hustle - Electric Wire Hustle

Electric Wire Hustle – Electric wire hustle
recensie cijfer 2010-07-09 Het is moeilijk om voor te stellen, maar ook in Nieuw Zeeland wordt dance muziek geproduceerd. De groep Electric Wire Hustle brengt op haar gelijknamige debuutalbum een mix van hiphop, soul en dance naar voren die in een geheel eigen sound resulteert. Het grote brein achter Electric Wire Hustle is David Wright, de multi instrumentalist bedenkt de melodietjes en is verantwoordelijk voor alle producties op het album. Zijn producties worden vervolgens van glans voorzien door mede groepsgenoten Mara T.K. en Myele Manzanza. De eerste is verantwoordelijk voor de vocalen, gitaarmelodietjes en het turntablism werk. De tweede is de drummer van het drietal.

De cd opent met het zweervol opgebouwde ‘Waters’. Langzaan komt het nummer begeleid door drums en de dromerige vocalen van Mara op gang. Wanneer verderop op ‘Experience’ de elektronische ritmes toegevoegd worden blijkt dit niet altijd even goed te werken. De nummers beginnen naar het psychedelische te neigen en met teveel tonen die door elkaar heen klinken weet het dromerige stemgeluid van Mara al snel om te slaan naar een zeurderig niveau. Het zijn dan ook vooral de vocale gastbijdragen die de cd de krachtigste nummers meegeven, Georgia Anne Muldrow en blueslegende Billy TK weten de plaat hier en daar nog een aangename en bovenal verrassende touch mee te geven.

Electric Wire Hustle van de gelijknamige groep is een album dat uiteenlopende stijlen als hiphop, soul, Afrikaans, blues en dance samen brengt tot een psychedelische mix die soms geslaagd en soms een stuk minder geslaagd is. Het trio staat in ieder geval 19 juli in de Bitterzoet en het zou me helemaal niks verbazen als blijkt dat live de groep dusdanig op elkaar ingespeeld is dat de nu en dan overweldigende liedjes dan ineenkeer wel goed gladgestreken worden.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Electric Wire Hustle Label:Pias
Richy Pitch – Ye fre mi Richy Pitch

Richy Pitch - Ye Fre Mi Ye fre mi Richy Pitch is de titel van het nieuwe album van Richy Pitch...