RECENSIE: Kennedy - Life is a Party

Kennedy – Life is a party
recensie cijfer 2009-07-23 Kennedy maakt een mengelmoes van rock, soul, disco en rap overgoten met een Daft Punk laagje. Ondanks het feit dat dit als onmogelijke muziek klinkt is Life is a Party een heerlijk dansplaat geworden. Het is ook niet voor niks dat deze man het podium al gedeeld heeft met uiteenlopende artiesten als Tenacious D, The Black Keys en Ozomatli. Daarnaast is Life is a Party ook nog eens geproduceerd door Tom Biller (bekend van Kanye West).

De beat van openingsnummer ‘Karate’ is zo goed als rechtstreeks overgenomen van de bekende zomerhit ‘Make Luv’ van Maroon 5. Maar daardoor niet een minder lekker nummer, welke zeker nog een kansje maakt op de 2009 zomerhit. Met ‘Karate’ is ook meteen de toon gezet voor de rest van het album. Helaas staan er ook enkele mindere nummers op. Zo is ‘Mama Made Me a Pimp’ een nummer op een te trage disco melodie. Hierdoor wordt het nummer snel zaai en zeurderig en klinkt Kennedy meer als een verwende puber dan een door zijn moeder gecreëerde pimp. Gelukkig komen daarna nog genoeg vette nummers. In tegenstelling tot de overwegende disco beats, is ‘Life is a Party’ een echt hiphop nummer. Met een heerlijk rustig begeleiding rapt Kennedy koel over de song heen. Vooral de hoorbare instrumenten, in plaats van de door de computer gemaakte beat, zorgt ervoor dat ‘Life is a Party’ een echte verademing is.

Met Life is a Party komt Kennedy overtuigend op zijn eerste echte plaat. Zijn unieke mix tussen de verschillende muziekstijlen doet een hoge verwachting scheppen voor deze jonge artiest. Het is dan ook erg jammer dat geen enkel nummer langer dan drie minuten duurt en het album daardoor maar net iets langer dan een half uurtje klokt. Daar had meer uitgehaald kunnen worden!
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Kennedy Label:Magic Bullet Media
Nickodemus – Sun People

Nickodemus - Sun People Nickodemus is afkomstig uit Brooklyn, New York City. Hij timmert al heel...