RECENSIE: KO KO MO - Need Some Mo

Ko Ko MO
recensie cijfer 2023-07-25 Ko Ko Mo heeft zich met Need Some Mo’ ontwikkeld tot een classic rockband uit Frankrijk.
Het westelijke liggende Nantes is hun uitvalsbasis. De band bestaat uit slechts twee mannen, te weten Warren Mutton en K20, die samen de plaat vol spelen. Need Some Mo’ is de derde plaat sinds het debuutalbum in 2018.

De mannen zijn te omschrijven als energiek met hoge en snelle vocalen, gruizige gitaren en een lekkere moddervette bas. Ze zijn ook niet vies van het spelen van een bekende cover. Immers ze willen bekendheid en laten zien wat ze kunnen. Zo kwamen ze eerder al met ‘Personal Jesus’ van Depeche Mode en met de discotrack ‘Last Night A DJ Saved My Life’ laten ze op de nieuwe plaat horen dat ze deze eigen kunnen maken. Deze keuzes geven aan dat ze graag lekker in het gehoor klinkende nummers willen spelen die radiovriendelijk zijn.

Bij beluistering van Need Some Mo’ blijkt dit ook de rode draad. Het geheel klinkt pakkend. Niet vernieuwend, maar deze jaren ‘70 rock verveelt gewoon niet. Zeker niet als het zo van de plaat af spat en met zoveel energie wordt gespeeld. Na drie seconde denk je dan ook direct: we vallen midden in een beukende toegift van ZZ-Top. Met veel tempo, gruizigheid en een moddervet geluid knalt ‘All Along’ uit de speakers.
De opvolger is wat minder bluesy en meer poprock. De zang lijkt mogelijk wat geautotuned en daar moet je van houden, want Warren klinkt als het gas en tempo er op gaat wel erg hoog en wat minder menselijk. Toch stoort dit geen moment.

Need Some Mo’ zal in goede aarde vallen bij jaren ‘70 rockliefhebbers die de afgelopen jaren met bands als The Black Keys, Greta van Fleet en Wolfmother die tijd weer nieuw leven zag worden ingeblazen. Ko Ko Mo hoort met dit album zeker in dat rijtje thuis. Twaalf nummers lang stevige rockknallers met de juiste ingrediënten; het vuurtje blijft de gehele plaat lekker branden.
Recensent:René Obdeijn Artiest:KO KO MO Label:Integral
Julian Taylor

Julian Taylor - Beyond The ReservoirDe Canadees Julian Taylor heeft al een carrière achter de rug met de band...