VERSLAG: Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij Brit Floyd in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Bekijk de Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall foto's

VERSLAG: Gracia Visscher

Waardig eerbetoon aan Pink Floyd

Na een afwezigheid van 11 maanden keert Brit Floyd weer terug in de Heineken Music Hall. De Pink Floyd Tribute band die onder leiding van Damian Darlington voortkomt uit The Australian Pink Floyd Show verzorgen het aanwezige publiek weer op een oor en oogstrelende show waarbij alle grote Pink Floyd klassiekers de revue passeren.

Darington heeft veel geleerd in zijn periode met de vorige band en heeft als geen ander begrepen dat Pink Floyd muziek van een hogeschool niveau is waarbij je goed voor de dag moet komen. Zoals er nu orkesten zijn die Beethoven en Bach spelen, zo is de muziek van Pink Floyd nu ook al klassiek te noemen.

Het niveau van Brit Floyd is zo hoog dat zelfs voormalige bandleden van Pink Floyd zoals Guy Pratt en Scot Page al met de band hebben mee gespeeld. Ook is er het onbevestigde verhaal dat Pink Floyd officieel toestemming aan de band heeft gegeven om hun animaties tijdens en buiten de show te mogen gebruiken. Het is dan ook bijna 3 uur lang genieten van muzikale hoogstandjes waarbij het originele nummer op meesterlijke wijze ten uitvoer wordt gebracht, met hier en daar toch een eigen sausje er over heen.

De band opent al meteen met enkele klassiekers zoals ‘Learning to Fly’. De aanwezigen worden mee genomen op een tijdreis door het gehele repertoire van Pink Floyd waarbij nummers als ‘Money’, ‘Run like Hell’ en ‘Another Brick In the Wall’ niet worden vergeten. De band sluit op formidabele wijze af met het nummer ‘Comfortably Numb’ waarbij Darlington de luisteraars trakteert op een oor strelende gitaarsolo van 3 minuten. Een waardig eerbetoon is aan de originele muziek van Pink Floyd.

De show eerder dit jaar is wellicht beter te noemen door toevoegingen als een heus kinderkoor tijdens 'Brick In The Wall' en meer licht- en video-effecten. Voor de liefhebbers van Pink Floyd muziek is een optreden van Brit Floyd een bijna verplichting want de kwaliteit van de show is van een hoogstaand niveau en van begin tot einde blijf je geboeid.

FOTOGRAFIE: Paul van Haeff

Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall Brit Floyd foto Brit Floyd - 28/10 - Heineken Music Hall

KOVACS / METROPOLE ORKEST - 29/10 - KONINKLIJK...Intro hier.

BENJAMIN FRANCIS LEFTWICH - 27/10 - MUZIEKGEBOUW... Tijdens de Dutch Design Week treedt Benjamin Francis Leftwich in de kleine...