VERSLAG: Kim Janssen - 9/3 - EKKO

Podiuminfo was aanwezig bij Kim Janssen / Luik (CD presentatie) in EKKO voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Marcel Kamphuis

Kim Janssen - 9/3 - EKKO

Snowstar Records begon als Limburgs punkrocklabel, maar is allang een andere succesvollere weg in geslagen. Het onafhankelijke platenlabel is momenteel actief vanuit Utrecht en is gespecialiseerd in indie, singer-songwriter en folk. Het label presenteert vandaag een avond in EKKO waarbij Kim Janssen, LUIK en The Secret Love Parade hun nieuwe platen komen presenteren. Een drukke concertzaal is het resultaat.

Het Utrechtse poppodium is gevuld met hippe indiefans en nieuwschierige muziekjournalisten, maar ook collega singer-songwriters Eefje De Visser en Tommy Ebben en het voltallige The Black Atlantic zijn vandaag aanwezig bij de labelnight. De komst van laatstgenoemde folkgroep is niet erg vreemd, wanneer je weet dat Kim Janssen tegenwoordig ook bekend is als The Black Atlantic-gitarist en drummer Simon van der Heide vandaag deel is van zijn live-band.

De 23-jarige deelt het podium ook met zijn zusje Phyllis Janssen, maar ook bijvoorbeeld LUIK-man Lukas Dikker en cellist Jonas Pap, onlangs nog onderdeel van Within Temptation tijdens de theatertournee, helpen de verlegen muzikant. Het kleine podium staat regelmatig gevuld met tien muzikanten en de kwaliteit van de gastmuzikanten is natuurlijk enorm, maar de jonge singer-songwriter verdwijnt zelf gelukkig nooit in de schaduw.

Kim zingt over Azië en Vlieland, maar kan ondanks de vele extra gastmuzikanten niet alle nummers voorstellen. ‘Ik heb helaas geen kinderkoor bij me’, grapt hij doelende op ‘Blyth Farjeon Choir’ van zijn nieuwe wapenfeit Ancient Crime. Hiernaast wordt wel het oude ‘Wages Of An Easy Life’ nog even uit de kast getrokken. Het is duidelijk dat we met een perfectionist hebben te maken vandaag, maar eigenlijk zijn alle extra muzikanten en snufjes helemaal niet nodig om een goed optreden neer te zetten.

FOTOGRAFIE: Nikki Smits

Luik foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Luik foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Luik foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Kim Janssen foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Kim Janssen foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Kim Janssen foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Kim Janssen foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Kim Janssen foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO Kim Janssen foto Kim Janssen - 9/3 - EKKO

ENTER SHIKARI - 10/3 - MELKWEGDe concerten van Enter Shikari worden altijd als volgt omschreven: hectisch,...

WU LYF - 6/3 - MELKWEG Het geheimzinnige Wu Lyf deed Amsterdam aan en Podiuminfo kon het natuurlijk...