VERSLAG: Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij Gabriella Cilmi in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 10 foto's.

Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso

In maart verscheen Ten, het tweede album van de Australische schone Gabriella Cilmi. De door sixtiespop geïnspireerde liedjes van het debuutalbum Lessons To Be Learned werden verruild voor electro en disco. Dat mensen daar even aan moeten wennen blijkt tijdens haar concert in Paradiso. Haar eerste optreden daar, anderhalf jaar geleden, was strak uitverkocht. Ditmaal moet Cilmi slechts een deels gevulde zaal entertainen.

Aan Monks Avenue de zware taak om al vroeg op de avond de aanwezigen te amuseren. Het is duidelijk dat de band uit Hoogeloon, nabij Eindhoven, een aantal eigen fans heeft meegenomen naar Paradiso. Monks Avenue is hard aan de weg aan het timmeren. Zo speelt het bandje uit het Serious Talent-programma van 3FM shows in de Mezz in Breda, Effenaar in Eindhoven en het is voorprogramma van OneRepublic in Tivoli, Utrecht. Toch brengt Monks Avenue vooralsnog weinig interessante middle-of-the-road pop/rock. Maar daar houden mensen van.

Een paar minuten na 19.00u betreedt de band van Gabriella Cilmi het podium van Paradiso. Enkele tellen later volgt Cilmi het voorbeeld, gehuld in een kort zilverkleurig glitterjurkje. De brunette weet het publiek goed te bespelen en kan geen moment stilzitten of langer dan een minuut op dezelfde plek staan. Haar performance gaat gepaard met veel zwiepend haar, naar de hemel geheven handen en andere divabewegingen. Ook gaat Cilmi tijdens vrijwel ieder nummer gehurkt of geknield op de grond zitten. Als een wulpse tijger kruipt Cilmi langs de voorste rij.

Het gekronkel van Cilmi is het enige dat het optreden interessant houdt, maar zelfs daarmee krijgt ze het publiek maar moeilijk mee. Haar band weet nauwelijks te boeien, er zit totaal geen lijn in de setlist (de grootste hit ‘Sweet About Me’ wordt al binnen een half uur na aanvang gespeeld) en de zangeres is slecht bij stem. Haar zere keel is onmiddellijk hoorbaar en Cilmi stelt haar fans hiervan op de hoogte.

De tweede helft van het concert beginnen haar stemproblemen ernstige vormen aan te nemen en slaagt ze er niet meer de hoge partijen voor haar rekening te nemen. Daarvoor schakelt ze de hulp van haar bandleden en het publiek op de eerste rijen in. Enigszins gênant is dat de fans de teksten niet echt uit hun hoofd kennen.

Samen met haar band besluit Cilmi ter plekke het concert in te korten en de toegift te skippen. Met haar enige andere hit ‘On A Mission’ laat Cilmi het publiek teleurgesteld achter na een uur en drie minuten spelen. Geen goede show dus van de charmante zangeres. De volgende plaat moet wel heel erg goed zijn wil Gabriella Cilmi over anderhalf jaar weer Paradiso uitverkopen.

FOTOGRAFIE: Erik Luyten

Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso Gabriella Cilmi foto Gabriella Cilmi - 23/5 - Paradiso

A PLACE TO BURY STRANGERS - 26/5 - 013'New Yorks loudest band' A Place To Bury Strangers stond in een overvolle...

TOPPERS IN CONCERT - 22/5 - ARENA De Toppers stonden weer drie dagen in een bomvolle ArenA in Amsterdam met het...