Onderzoek naar woekerverkoop tickets

Door Marz667 op 06 november 2008 - 20:35 De grote ergernissen rond AC/DC en Metallica zijn reden voor onderzoek. Vlaams politicus Vincent Van Quickenborne (Open Vld), bevoegd voor Consumentenzaken, heeft van zijn Nederlandse collega toezeggingen gekregen dat een onderzoek te doen. Dit gaande over de verkoop aan woekerprijzen van tickets via Nederlandse websites voor de concerten van AC/DC en Metallica in het Sportpaleis in Antwerpen. Hij raadt voorlopig af om tickets te kopen via deze kanalen.

Verschillende Nederlandse websites (www. budgetticket.nl, www.worldticketshop.com en www.onlineticketshop.nl) verkopen tickets voor de concerten van AC/DC en Metallica in maart 2009 in het Sportpaleis te Antwerpen tegen woekerprijzen van 449 tot 499 euro per ticket. De Belgische Economische inspectie is onmiddellijk een onderzoek gestart en heeft contact opgenomen met de Nederlandse Consumentenautoriteit, zegt Van Quickenborne.

De Open Vld-minister heeft donderdag naar eigen zeggen de toezegging gekregen van zijn Nederlandse Collega Heemskerk dat een onderzoek wordt gevoerd naar oneerlijke handelspraktijken door deze Nederlandse websites. "Zodra de nodige bewijzen zijn verzameld, kan de stopzetting van de verkoop via deze websites worden opgelegd, desnoods met zware boetes", laat de minister weten.

In België bestaat sinds 2006 een gedragscode met de organisatoren van evenementen en ticketverkopers die de strijd aanbindt tegen de tweedehandse verkoop van tickets. Sinds de invoering hiervan merken de organisatoren dat de woekerhandel in België onder controle lijkt. "Mocht een gelijkaardige gedragscode hebben bestaan in Nederland dan hadden we nu niet deze problemen gekend", klinkt het bij Van Quickenborne.


Wekelijks het belangrijkste concertnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



yeswecannewss.jpg17

FESTIVALINFO WINNAAR VAN DE POPMEDIAPRIJS?Barack Obama als president van Amerika, Ahmed Aboutaleb als burgemeester van...

WithinTemptation_news.jpg11

WITHIN TEMPTATION NEEMT RUST IN 2009 De band Within Temptation neemt - na de komende theatertoer - een jaar...

REACTIES

Avatar BasP
do 06 nov 2008 20:44

Wrong Nou mensen in de Tweede Kamer, leer een lesje van onze Zuiderburen!

 0
Avatar Georia
do 06 nov 2008 21:02

Georia Vraag en aanbod...

 0
Avatar ErikLuyten
do 06 nov 2008 21:43

punkr Georia schreef:
Vraag en aanbod...
In beginsel wel, maar deze bedrijven veroorzaken zelf een schaarste. Hierdoor wordt de 'vraag en aanbod'-balans kunstmatig aangetast. Dat en nog een aantal andere zaken zijn de oneerlijke handelspraktijken die in het artikel genoemd worden.

Chapeau! Hopelijk snel ook in Nederland een gedragscode.

Tot dan deze heerlijke mail van zo'n ticketaanbieder en een reactie erop van metal.blog.nl :
http://metal.blog.nl/non-nieuws/2008/10/28/nee-maar-mojo-s-nieuwe-systeem-is-verder-te-gek-gaaf-en-super-wow

 0
Avatar djfundametal
do 06 nov 2008 21:51

djfundametal ja en door die site's moeten wij dus wachten op de tickets

 0
geen avatar
do 06 nov 2008 22:36

dikkie punkr schreef:
Georia schreef:
Vraag en aanbod...
In beginsel wel, maar deze bedrijven veroorzaken zelf een schaarste. Hierdoor wordt de 'vraag en aanbod'-balans kunstmatig aangetast. Dat en nog een aantal andere zaken zijn de oneerlijke handelspraktijken die in het artikel genoemd worden.

Chapeau! Hopelijk snel ook in Nederland een gedragscode.

Tot dan deze heerlijke mail van zo'n ticketaanbieder en een reactie erop van metal.blog.nl :
http://metal.blog.nl/non-nieuws/2008/10/28/nee-maar-mojo-s-nieuwe-systeem-is-verder-te-gek-gaaf-en-super-wow
doen ze niet prijs is zo hoog omdat ze zelf de kaartyen niet hebben dus bij verkoop moeten opkopen
dus dit onderzoek zal niks opleveren

 0
Avatar FokkingBasterd
do 06 nov 2008 23:08

FokkingBasterd Eiegnlijk te gek voor woorden dat een Belg zich moet bekommeren over de gang van zaken in Nederland. Maar ben blij dat iemand het doet! Zolang er grof geld verdiend wordt zal er uit zichzelf niets veranderen, hoe hard je ook schreeuwt na het AC/DC en Metallica drama.

 0
Avatar smellycat
do 06 nov 2008 23:20

smellycat dikkie schreef:
punkr schreef:
Georia schreef:
Vraag en aanbod...
In beginsel wel, maar deze bedrijven veroorzaken zelf een schaarste. Hierdoor wordt de 'vraag en aanbod'-balans kunstmatig aangetast. Dat en nog een aantal andere zaken zijn de oneerlijke handelspraktijken die in het artikel genoemd worden.

Chapeau! Hopelijk snel ook in Nederland een gedragscode.

Tot dan deze heerlijke mail van zo'n ticketaanbieder en een reactie erop van metal.blog.nl :
http://metal.blog.nl/non-nieuws/2008/10/28/nee-maar-mojo-s-nieuwe-systeem-is-verder-te-gek-gaaf-en-super-wow
doen ze niet prijs is zo hoog omdat ze zelf de kaartyen niet hebben dus bij verkoop moeten opkopen
dus dit onderzoek zal niks opleveren

Helemaal mee eens!! Waarom denken wij altijd dat die bedrijven meer kunnen dan dat wij zelf kunnen? Er zijn gewoon slimmerikken die 2 kaartjes bestellen en dan tegen hoge prijzen te koop aanbieden. Deze bedrijfjes springen daar gewoon op in lijkt mij. Ik begrijp alle frustratie niet helemaal??
Kijk eens in de spiegel en zeg dan eerlijk dat als jij nu toevallig een kaartje over hebt je hem niet voor meer dan de kostprijs zou verkopen :-)

 0
Avatar puntmuts
do 06 nov 2008 23:37

puntmuts die laatste zin in de reactie op metal.blog is echt geniaal. :D

smellycat schreef:
Kijk eens in de spiegel en zeg dan eerlijk dat als jij nu toevallig een kaartje over hebt je hem niet voor meer dan de kostprijs zou verkopen :-)

nee, dat zou ik niet. ik zou hooguit de verzendkosten meerekenen en misschien zelfs dat neit.

 0
Avatar saar007
do 06 nov 2008 23:59

saar007 Goed dat de burgers in bescherming worden genomen. Gaat echt te ver die prijzen.

 0
geen avatar
vr 07 nov 2008 06:36

dikkie saar007 schreef:
Goed dat de burgers in bescherming worden genomen. Gaat echt te ver die prijzen.

burgers betalen zelf de abnormale prijs,
dus dan willen ze het zelf.
ik ga echt geen 300 euro of meer betalen voor concert. je bent er zelf bij wat je betaald.
met verkoop ac/dc hadden deze bedrijf niks meer kans op kaartje dan burger dus ze zullen er niet veel hebben dus prijs is hoog
en denk nu niet dat zoals onlineticketshop echt voor alle concerten de kaarten heeft liggen zie hun site dan hebben ze wel voor paar miljoen aan kaarten liggen en dat geloof je zelf toch niet.
dus mijn mening is dat ze pas op zoek gaan als ze iets verkopen
dus deze actie zal weinig uithalen denk ik.

 0
Avatar BasP
vr 07 nov 2008 07:49

Wrong Deze bedrijven beschikken op een of andere manier over meer kaarten dan de normale burgers... Ondanks wat ze je probeerden wijs te maken bij AC/DC.

 0
Avatar little_devil_girl
vr 07 nov 2008 10:32

little_devil.. smellycat schreef:
Kijk eens in de spiegel en zeg dan eerlijk dat als jij nu toevallig een kaartje over hebt je hem niet voor meer dan de kostprijs zou verkopen :-)


Ik heb een aantal keer kaartjes verkocht voor de gewone verkoopprijs. Ook heb ik een aantal keer kaartjes gekocht voor de originele prijs. Sterker nog ik heb nog nooit meer betaald!

 0
Avatar little_devil_girl
vr 07 nov 2008 10:33

little_devil.. Oh en sowieso vraag ik nooit meer dan de originele prijs, btw!

 0
geen avatar
vr 07 nov 2008 12:40

dikkie Wrong schreef:
Deze bedrijven beschikken op een of andere manier over meer kaarten dan de normale burgers... Ondanks wat ze je probeerden wijs te maken bij AC/DC.

je omdat normale burgers de kaarten aan hun verkopen.
zij zoeken de kaarten op marktplaats, ebay en kopen ze daar zie bugettickets heeft account op ebay en koopt alleen maar kaarten daar dus ze zoeken pas na dat ze verkocht hebben en hebben het dus niet op voorraad zoals je denkt.
daarom is de prijs ook zo hoog dan weten ze zeker dat het uit kan.

 0
Avatar smellycat
vr 07 nov 2008 13:02

smellycat dikkie schreef:
Wrong schreef:
Deze bedrijven beschikken op een of andere manier over meer kaarten dan de normale burgers... Ondanks wat ze je probeerden wijs te maken bij AC/DC.

je omdat normale burgers de kaarten aan hun verkopen.
zij zoeken de kaarten op marktplaats, ebay en kopen ze daar zie bugettickets heeft account op ebay en koopt alleen maar kaarten daar dus ze zoeken pas na dat ze verkocht hebben en hebben het dus niet op voorraad zoals je denkt.
daarom is de prijs ook zo hoog dan weten ze zeker dat het uit kan.

Helemaal mee eens Dikkie. Gelukkig zijn er nog mensen met realiteitszin! Ik zou dus nit willen dat de regering zich met alles gaaat bemoeien en regeltjes gaat opstellen voor bedrijven hoe ze hun bedrijf moeten runne. Sorry ik snap alle ophef echt niet. Als mensen iets mer moeite doen kunnen ze zelf gwoon kaarten kopen. Voorbeeld is AC/DC waar tot 2 dagen NA de verkoop je gewoon via de fanclub nog kaarten kon kopen! Het probleem is dat het vooral niet teveel moeite mag kosten en als het dan niet lukt worden we boos op mensen die er wel moeite voor hebben gedaan en die moeite uit willen laten betalen. Volgens mij heet dit gewoon een vrije economie of zie ik het echt helemaal verkeerd?

 0
Avatar jos_theboss22
vr 07 nov 2008 13:30

jos_theboss22 puntmuts schreef:
die laatste zin in de reactie op metal.blog is echt geniaal. :D

smellycat schreef:
Kijk eens in de spiegel en zeg dan eerlijk dat als jij nu toevallig een kaartje over hebt je hem niet voor meer dan de kostprijs zou verkopen :-)

nee, dat zou ik niet. ik zou hooguit de verzendkosten meerekenen en misschien zelfs dat neit.

als ik een kaartje te koop aan bied als ik niet kan of over heb. en er wordt boven de prijs geboden dan ga ik hem echt niet voor de inkoopprijs nog verkopen.

 0
Avatar Georia
vr 07 nov 2008 14:13

Georia Gewoon niet zo dom zijn om ze te kopen.

 0
Avatar femmedelaliberte
vr 07 nov 2008 15:16

femmedelalib.. smellycat schreef:
dikkie schreef:
Wrong schreef:
Deze bedrijven beschikken op een of andere manier over meer kaarten dan de normale burgers... Ondanks wat ze je probeerden wijs te maken bij AC/DC.

je omdat normale burgers de kaarten aan hun verkopen.
zij zoeken de kaarten op marktplaats, ebay en kopen ze daar zie bugettickets heeft account op ebay en koopt alleen maar kaarten daar dus ze zoeken pas na dat ze verkocht hebben en hebben het dus niet op voorraad zoals je denkt.
daarom is de prijs ook zo hoog dan weten ze zeker dat het uit kan.

Helemaal mee eens Dikkie. Gelukkig zijn er nog mensen met realiteitszin! Ik zou dus nit willen dat de regering zich met alles gaaat bemoeien en regeltjes gaat opstellen voor bedrijven hoe ze hun bedrijf moeten runne. Sorry ik snap alle ophef echt niet. Als mensen iets mer moeite doen kunnen ze zelf gwoon kaarten kopen. Voorbeeld is AC/DC waar tot 2 dagen NA de verkoop je gewoon via de fanclub nog kaarten kon kopen! Het probleem is dat het vooral niet teveel moeite mag kosten en als het dan niet lukt worden we boos op mensen die er wel moeite voor hebben gedaan en die moeite uit willen laten betalen. Volgens mij heet dit gewoon een vrije economie of zie ik het echt helemaal verkeerd?

denk je niet dat het een beeetje kort door de bocht is om te zeggen dat de mensen die kaarten later kopen geen moeite hebben gedaan om in de officiele vvk kaarten te krijgen? ;) haha sorry hoor, maar dat hoef je niemand wijs proberen te maken.

 0
Avatar smellycat
vr 07 nov 2008 15:36

smellycat denk je niet dat het een beeetje kort door de bocht is om te zeggen dat de mensen die kaarten later kopen geen moeite hebben gedaan om in de officiele vvk kaarten te krijgen? ;) haha sorry hoor, maar dat hoef je niemand wijs proberen te maken.

Nee dan begrijp je niet goed wat ik bedoel. Ik zeg dat als je moeite ervoor doet je 9 van de 10x kaarten kan kopen in de vvk. Mocht dat toch niet lukken en je zoekt goed kan je nog steeds kaarten kopen voor minders als de helft van de prijs waarvoor ze op die site te koop staan. Alleen moet je dan wel zoeken en wellicht een eindje rijden om ze op te halen. Wil je deze moeite niet doen dan laat je die ticketbureau's dat doen en koop je ze bij hun. Voordat MOJO begon met de online verkoop liepen mensen toch ook te klagen of niet soms? Toen lag het al helemaal aan jezelf want als je maar vroeg genoeg in de rij ging staan had je kaarten. Wat ik dus wil zeggen is dat ik denk dat het vaak de mensen zijn die klagen die makkelijk aan hun kaarten willen komen. (we kenne ze allemaal wel die om 5 voor 10 aan komen lopen en verbaasd zijn dat het dan uitverkocht si als ze aan de beurt zijn...

 0
geen avatar
vr 07 nov 2008 17:35

eppel http://pomtdc.hyves.nl/
speciaal aangemaakt toen ik niet voor de normale prijs een metallica kaart kon kopen...

Kom op met je ideeen. Misschien dat je we samen tot een goed idee kunnen komen!

 0
geen avatar
zo 09 nov 2008 09:31

Luna24 Wát mensen als dikkie en smellycat ook beweren, ik kan er niet bij dat het eerlijk is: op tijd ingelogd uren naar een blauwe balk staren of liggen voor het postkantoor, om dan te moeten zien dat een concert wat "binnen 10 minuten uitverkocht" is, nog geen 5 minuten later de tickets op sites als marktplaats staan. Met de vermelding: "We hebben uren in de rij gestaan, je kunt nu BIEDEN!"
Waarom koop je die kaarten dan in godsnaam???

Ik moet toegeven dat de verleiding erg groot wordt om het na de zoveelste frustratie een volgend keer ook maar te gaan doen, maar dan doe ik precies waar ik zelf zo van walg.
En áls er dan iemand een keer écht niet kan en tickets te koop aanbiedt met de melding: "Ik hoef er niet méér voor te hebben dan de kostprijs," dan worden er als nog zulke excorbitant hoge bedragen geboden dat de verkoper daar (begrijpelijk) op in gaat (als je het er voor kunt krijgen...)

Ik heb het helemaal gehad met die woekerverkoop: het gaat er bij mij niet in dat je binnen 5 minuten na aanschaf je ticket al tegen woekerprijzen doorverkoopt, omdat je "door omstandigheden helaas niet kunt". Had dat dan 5 minuten eerder al bedacht, m.i. gewoon een l*lsmoes.

Of te wel: het wordt hoog tijd om in actie te komen tegen al die zwarthandelaars of woekerverkoop. Om van sites als ticketonline en ticketforsale nog maar te zwijgen.

En als al dat geld wat ze daar nu mee verdienden nu nog bij de artiest zou belanden, maar nee: dat wordt gebruikt om de eigen zakken mee te vullen.
En daar doe ik niet aan mee, maar ondertussen ben ik wel het slachtoffer van deze f*cking s*cking praktijken!

 0
Avatar smellycat
zo 09 nov 2008 10:38

smellycat Mijn vraag is alleen: Op wie moeten we boos zijn??
-Op MOJO vanwege de belachelijke verkoop regels van nu (het is nu een loterij waar we vroeger nog gewoon vroeg in de rij konden gaan staan zodat we verzekerd waren van een kaartje voor de normale prijs)
-Op de particuliere verkopers die inderdaad achter internet kruipen en hun kaartjes direct hierna voor meer geld doorverkopen (aan zowel particulieren als aan de ticketbedrijfjes)
-Op de ticketbedrijfjes die inderdaad erg hoge prijzen vragen maar waar je we (anders dan bij een particulier) garantie krijgt dat je een goed kaartje krijgt (als je de goede hebt uiteraard)
-Op de 'echte fans die omdat ze het met een groepje proberen en allemaal geluk hebben kaarten over hebben en toch echt meestal voor meer dan de kostprijs verkopen (ik hoor hier veel mensen zeggen van niet maar ik heb geen Metallica of AC/DC kaartje voor de kostprijs zien langskomen!!)

Kortom wat mag en wat mag niet. Willen we wel dat een regring hier een grens trekt, zijn er niet al regels genoeg?

Tenslotte wil ik nog maals duidelijk benadrukken dat deze discussie ook was toen we nog wel gewoon in de rij kon gaan staan dus toen je het wel gewoon zelf in de hand had of je een kaartje voor de kostprijs kon kopen of zie ik dit ook verkeerd??

 0
Avatar BasP
ma 10 nov 2008 09:44

Wrong Laat ze maar tickets op naam verkopen, waarbij je je moet identificeren bij de ingang. Geen doorverkoop meer mogelijk :)

 0
Avatar smellycat
ma 10 nov 2008 10:10

smellycat Wrong schreef:
Laat ze maar tickets op naam verkopen, waarbij je je moet identificeren bij de ingang. Geen doorverkoop meer mogelijk :)

en als je maatje dan ziek wordt en je een ander maatje wilt meenmen? Of je verkering gaat uit en je wil met je nieuwe vlam gaan? Zeker erg lullig bij een concert van bijv Madonna waar een kaartje over de 100 euro kost!
Laat staan dat het bij een stadion concert logistiek niet te controleren is daar dit veels te veel tijd kost denk ik.

 0
Avatar BasP
ma 10 nov 2008 15:18

Wrong Dan maak je een inwissel-systeem. Ticketservice maakt een lijst van folks die kaarten willen, als je niet meer kan geef je je kaart terug aan TNS en kan de volgende op de lijst. :) Nieuwe vriend of vlam heeft dan gewoon pech, duh. :)

Ennuh, stadionconcerten moeten ze simpelweg verbieden. Opgelost!

 0
Avatar smellycat
ma 10 nov 2008 16:20

smellycat Wrong schreef:
Dan maak je een inwissel-systeem. Ticketservice maakt een lijst van folks die kaarten willen, als je niet meer kan geef je je kaart terug aan TNS en kan de volgende op de lijst. :) Nieuwe vriend of vlam heeft dan gewoon pech, duh. :)

Ennuh, stadionconcerten moeten ze simpelweg verbieden. Opgelost!


En ticketservice gaat al dit werk voor niets doen of zullen ze de servicekosten dan nog duurder maken?
Enuhhh smurfen bestaan echt :-) Stadionconcerten horen er bij en trekken 10-duizenden fans/toeschouwers...

 0
Avatar Maiden77
ma 10 nov 2008 17:01

Maiden77 Gauw zo'n regel in Nederland invoeren dan kunnen de hufters eens aangepakt worden die de kaarten voor de neus van de echte fans wegkapen. Er zijn zat mensen die naar binnen willen maar weinig kans maken door:

A- het kutsysteem van ticketmaster
B - de teringleiers die mensen achter de pc zetten om zoveel mogelijk kaarten weg te halen voor de normale bezoeker.

Ik ben het meer dan zat met deze kloteverkoop.

 0
Avatar RoyACDC
ma 10 nov 2008 18:19

RoyACDC er zijn programma's ontwikkeld (en te ontwikkelen) die de kaartje gewoon rechtstreeks van de siteplukken...ik weet namelijk dat het met andere (soort gelijke) activiteiten ook gebeurd....

Ik denk dat op naam verkopen/ legitimeren de enige oplossing is. Hiervoor zal wel een goed inruil systeem moeten worden bedacht.....

het blijft gewoon een moeilijk onderwerp.....maar één ding is zeker...het zal mojo allemaal een rot zorg zijn!

 0
Avatar Ace2000
ma 10 nov 2008 18:44

Ace2000 Nog 2 mogelijke oorzaken van de choas bij de online verkoop bij AC/DC en Metallica:
- te kleine locatie
- constant refreshen en openen van nieuwe browsers, aanmaken van meerdere accounts (wie deed dat niet) zal ook niet hebben geholpen.

Eindresultaat van drie zaterdagen online verkoop: geen AC/DC, laatste zitplaatsen Metallica, kaarten over voor Oasis (tegen kostprijs uiteraard). Met andere woorden, bij kleinere bands werkt het systeem veel beter.

 0
Avatar 11je
ma 10 nov 2008 19:21

ada Heb mijn tickets Metallica Antwerpen via Belgische ticketservice. Nadat ik eerste keer had ingelogd kreeg ik overbelast-melding. Direct weer geprobeerd, en zo na een minuutje of 10 was ik direct op de bestel-site en heb op die manier bijna moeiteloos WEL kaarten kunnen bestellen. Dus een ander systeem blijkbaar dan hier met AC/DC met idd die blauwe wachtrij... en no tickets! Ben ook voor ID-systeem. Evt. kun je daar toch ook nog een naam of namen aan koppelen? Bijv. met je elektronische handtekening?

 0
Avatar sander15
ma 10 nov 2008 20:17

sander15 er is maar 1 simpele oplossing...
kaartjes laat toesturen zodat ze ze niet meteen kunnen verkopen... en dan nog 1000 kaartjes achter houden voor de laatste week, zodat mense ook nog kans hebbe op kaartjes voor de gewone prijs

 0
Avatar Paul_Banks
di 11 nov 2008 09:03

Paul_Banks smellycat schreef:
Wrong schreef:
Dan maak je een inwissel-systeem.


En ticketservice gaat al dit werk voor niets doen of zullen ze de servicekosten dan nog duurder maken?


Nee Ticketservice gaat dan eindelijk eens wat service leveren voor die kosten, dat zou verdomme wel een keer tijd worden.

Inwisselsysteem tot 2 weken van te voren (je moet deze mensen immers ook de kans geven om de kaarten weer te verkopen), waarbij je uiteraard dan niet je servicekosten terugkrijgt en als een concert wordt afgelast dan krijg je je toegangskaart + servicekosten terug.

Voor 3,85 per kaart mag je toch best wat verwachten, want zo veel moeite is het niet om een naam in te voeren die je de klant in 9 van de 10 gevallen laat spellen, omdat ze geen flauw benul hebben wat er speelt, en vervolgens een aantal in te vullen en op een knop te drukken.

 0
Avatar smellycat
di 11 nov 2008 09:54

smellycat Ik ben het helemaal ens dat het anders moet laten we dat voorop stellen. Alleen blijf ik erbij dat we nu met z'n alle klagen op het systeem en op de zwarthandel. Dat is niet eerlijk. Tot voor 2 maanden gelden kon je in de rij staan en was het mi wel eerlijk. Toen klaagde we ook op de zwarthandel omdat 'die vroeger hun bed uit kwamen' om in de rij te gaan staan?
Ik denk en hoop (tegen beter weten in) dat we gewoon weer terug moeten naar verkoop via het postkantoor ed. Gewoon weer vroeg in de rij zodat je zeker bent van je kaartje. Maar ik weet wel zeker dat dit niet gaat gebeuren daar er via internet meer te verdienen is voor MOJO (lees clearwater want dat is de grote baas in de wereld van concerten)
Kijk eens op de Duitse site van eventim en zie daar dat je voor de hoofdprijs nog kaarten kan kopen via de ZGN "FAN-SALE" of via een "EVENT REISE" Op deze manier kan de organisatie er toch meer uit halen en wij maar blijven klagen op de zwarthandelaren!! O ja kijk eens naar Tina Turner waar je bij Ticketservice nog voor de hoofdprijs een kaartje kan kopen als zogenaamd Golden seats. Wie zijn nu de zwarthandelaren?
Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik denk dat de oorzaak van dit alles ligt omdat WIJ geen CD'tjes meer kopen maar al onze muziek gewoon gratis downloaden. Ergens moet er toch geld verdiend worden en nu gaat MOJO dat dus doen met de kaartverkoop van conceten.

 0
Avatar hansjuvefan
di 11 nov 2008 12:33

hansjuvefan hier heb je wel gelijk in. Het is de enigste inkomen voor de platenmaatschappijen en andere bedrijven die in de muziekbusiness zit!

 0
Avatar hansjuvefan
di 11 nov 2008 12:35

hansjuvefan ik stel wel voor dat teleticketservice en dergelijke andere sites hun server versterken zodat er meer mensen tegelijk opkomen want met AC/DC en Metalica was dat een ramp. Gelukkig heb ik de kaarten via sms bemachtigd, wat volgens mij de snelste en veiligste manier was :-P

 0
Avatar 11je
di 11 nov 2008 14:40

ada Moet er idd aan toevoegen dat ik ze nog niet heb, het is bevestigd via een niet-automatische, dus persoonlijke mail en op de site; ze worden zo laat mogelijk toegestuurd om zwarthandel tegen te gaan.

 0
Avatar Darkfiber
vr 14 nov 2008 16:11

Darkfiber wat een dikke onzin allemaal.
in al die jaren dat ik kaartjes koop heb ik nog nooit mis gegrepen.... gewoon ff opletten op vvk en bingo! en de rest is marktwerking en is heel erg gezond!

 0
Avatar smellycat
ma 17 nov 2008 14:52

smellycat Kan het toch niet laten:
Prijs bij de vervoeide bureautjes voor ee arenavloer kaart Il Divo va 149,- Prijs bij Ticketservice voor zo'n zelfde kaart 200,- Wat nou we moeten de zwarthandel tegen gaan MOJO doet het zelf ook!! Geloof je me niet kijk op ticketservice http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=1597735&l=NL&C=

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.