VERSLAG: James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij James Morrison in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall

We beginnen het jaar goed, want James Morrison is vandaag in het land. Vanavond treed hij op in de Heineken Music Hall in Amsterdam, waar hij in 2007 ook stond.

Met zijn unieke stemgeluid en prachtige liedjes heeft hij al vele harten gestolen. Zijn unieke stemgeluid heeft hij te danken aan zijn zus Hayley omdat zij hem besmette met kinkhoest net na zijn geboorte. Dit betekende bijna zijn dood.

Morrison is onlangs vader geworden van een dochter genaamd Elsie terwijl hij zelf pas 24 lentes telt. Hij is jong volwassen moeten worden omdat hij het thuis niet makkelijk had. Zijn songs gaan daarom vooral ook over zijn eigen leven.

Als support act speelt vanavond Bertolf met zijn band. Deze Nederlandse zanger begint langzaam bekend te worden met zijn nummer ‘Another Day’ dat vaak op de radio te horen is. Hij was onlangs te gast bij Giel Beelen op 3fm, speelt vrolijke nummers die klinken als Keane en the Script. Natuurlijk komt zijn nieuwe single voorbij en ook een liedje wat hij over Liesbeth Kamerling (actrice) schreef. Het is echter jammer dat na elk nummer het stil blijft omdat hij steeds van instrument verwisseld. Wel laat hij zo al zijn talenten aan bod komen. Met zijn hitgevoelige nummers opent hij deze avond goed. Als het aan hem ligt gaan we in 2009 zeker meer van hem horen.

Precies om negen uur gaan de lampen uit, komen de vijf bandleden en twee achtergrond zangeressen op en is het tijd voor het echte werk. Het nummer ‘The Only Night’ wordt ingezet en er wordt luid gegild door vooral het vrouwelijke publiek. Er vliegt zelfs een knuffel het podium op. Morrison is in the building en iedereen mag het weten.

Het is te merken dat hij gegroeid is, niet alleen privé maar ook vooral in zijn performance. Hij is erg enthousiast, loopt rond en geniet aanzienlijk van alle energie die er bruist in de zaal. Tijdens zijn eerdere optredens in Nederland was hij erg stuntelig en kwam hij onzeker over. Daar is nu niets meer van te merken want het lijkt alsof hij voor een volle arena staat te zingen, zoveel energie straalt hij uit.

We krijgen vanavond een mix van nummers te horen van zijn nieuwste cd Songs For You, Truths For Me en zijn eerste cd Undiscovered die in een nieuw jasje gestoken zijn. In totaal speelt hij zo’n achttien nummers die stuk voor stuk goed worden ontvangen door het publiek. Het nummer ‘Love is Hard’ dat hij schreef voor zijn dochter en de hit ‘Broken Strings’ wat hij samen met Nelly Furtado zingt vallen goed in de smaak. Vanavond brengt hij het met een van zijn achtergrond zangeressen Beverly Brown. Ook zingt hij het nummer 'Uptight (Everything's Alright)' van Stevie Wonder en laat zien dat hij een echte soulman is.

Grote favorieten zijn toch wel al zijn hits als ‘You Give Me Something’, ‘Wonderful World’ en ‘Undiscovered’. Opmerkelijk is de goede lichtshow die het concert net nog wat extras geven en zo bij ieder nummer een eigens sfeer creëren.

In alle opzichten is Morrison gegroeid en zorgt ervoor dat na 100 minuten de hele zaal met een glimlach op zijn/haar gezicht en de muziek in hun hoofd naar huis kan gaan.

Hopelijk horen we in 2009 nog veel van deze ster want een gouden strot heeft ie zeker!

FOTOGRAFIE:

James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall James Morrison foto James Morrison - 14/1 - Heineken Music Hall

OASIS - 21/1 - HEINEKEN MUSIC HALLAls Oasis ergens speelt is dat natuurlijk altijd groot nieuws. Geen wonder...

CHRISTMAS METAL SYMPHONY - 28/12 - 013 Het was vanavond een bijzonder avondje voor liefhebbers van symfonishe metal....