VERSLAG: 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall

Podiuminfo was aanwezig bij 3 Doors Down in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall

Gearriveerd bij de Heineken Music Hall zullen velen zijn er achter gekomen dat er naast Three Days Grace nog een band in het voorprogramma staat. De Zwitsers van Redeem krijgen de haast ondankbare taak om de zaal vol te spelen. De zaal die op de dag zelf nog uitverkocht is geraakt maar bij langer na niet vol staat. Redeem vliegt door hun onverwachte deelname aan onze neus voorbij. We zullen ons dan moeten opwarmen met Three Days Grace. Met enkel twee albums op zak is op voorhand al te vertellen welke nummers er deze live set zullen langs komen. De bekendere nummers worden uitgemolken door middel van extra lange intro’s, intermezzo’s en outro’s . Tel hierbij de ergernis op dat het geluid slecht staat afgesteld- dit terwijl de Heineken Music Hall juist bekend staat om haar geweldige geluid, en de show is gedoemd te mislukken. Gelukkig weten de nummers met een extra gitaar het matige geluid in ieder geval voller te laten lijken waardoor de fans van Three Days Grace nog enigszins gerust hun schouders kunnen laten zakken. Publieksliefhebber ‘I Hate Everything About You’ maakt voor menig fan het avondje uit naar deze band nog goed.

Tijdens de rookpauze komen we erachter dat de Heineken Music Hall een iets te klein rookhok heeft voor zulke uitverkochte evenementen en mogen de jongens van Redeem ook niet hun flyers verspreiden van de security.

Brad Arnold, zanger van 3 Doors Down, vraagt zich terecht af hoelang het ook alweer geleden was dat ze in Nederland hebben gespeeld. Was het drie a vier jaar? Of waren het er toch maar twee? Om Brad maar even te helpen; in 2006 stonden ze op 26 maart ook in al op de planken van hetzelfde podium. Tweeënhalf jaar geleden dus. Onlangs verscheen het nieuwe album van 3 Doors Down genaamd 3 Doors Down (recensie), deze wordt vanavond flink benut met maar liefst vijf nummers. Toch komt het publiek vooral voor het oudere werk van deze band. Zo horen we al vroeg in de set ‘Away From The Sun’ langskomen en gaat Brad bij ‘Here Without You’ enkele keren lelijk de mist in. Publieksfavoriet ‘Kryptonite’ maakt veel goed en schraapt de keeltjes mooi droog terwijl ‘Landing In London’ het vooral moet hebben van de mooie visuele aspecten waarmee tijdens deze tour geëxperimenteerd wordt. Ook ‘It’s Not Me’, ‘Duck And Run’ en ‘Loser’ komen voorbij. Tijdens de encore krijgen we de nieuwe single ‘It’s Not My Time’, en het aan de Amerikanen in oorlogsgebied opgedragen ‘When I ‘am Gone’ voorgeschoteld. Na een klein uur nemen Brad en zijn mannen afscheid na ons al vele malen te hebben bedankt.

Gelukkig stond het geluid bij 3 Doors Down vele malen beter dan bij de voorprogramma’s en mogen we van een geslaagde avond spreken. Benieuwd of ze de volgende keer misschien een grotere zaal kunnen vullen. Er liepen namelijk veel jongere mensen rond, jongeren die 3 Doors Down nog steeds voor zich weet te winnen naast de vele oudere fans.

FOTOGRAFIE: Cosmo Vloedbeld

Three Days Grace foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall Three Days Grace foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall Three Days Grace foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall 3 Doors Down foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall 3 Doors Down foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall 3 Doors Down foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall 3 Doors Down foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall 3 Doors Down foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall 3 Doors Down foto 3 Doors Down - 23/10 - Heineken Muisc Hall

I AM KLOOT - 25/10 - PARADISOHet uit Manchester afkomstige trio van I Am Kloot hebben inmiddels geen...

FIVE O' CLOCK HEROES - 20/10 - MELKWEG De Five O' Clock Heroes zijn begonnen als voorprogramma's van diverse grotere...