VERSLAG: Mark Ronson - 7/5 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij Mark Ronson in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

VERSLAG: Sabbas Smits

Mark Ronson - 7/5 - Paradiso

Als mensen een aantal jaar geleden de naam Mark Ronson al kende, zal dat van het productiewerk voor met name Amy Winehouse zijn geweest. In 2008 wist hij hiervoor meerdere prijzen in de wacht te slepen. Op het in 2007 verschenen ’Versions’ giet hij moderne songs van onder andere Kaiser Chiefs, Maximo Park en The Smiths in een nieuw jasje en weet hij een soort moderne Motown-sound te creëren. Geheel eigentijds, maar altijd herkenbaar. Voor de tweede keer in één jaar tijd komt Mark Ronson zijn kunstje aan het Amsterdamse publiek vertonen in een uitverkocht en broeierig Paradiso.

Vanaf opener ’Apply Some Pressure’ is duidelijk dat er vol uitgepakt gaat worden vanavond. Blazers, violisten, percussie, orgel; kosten nog moeite zijn gespaard. Moeiteloos wordt dan ook die herkenbare sound van Mark Ronson vertaald naar een swingende live-act. Gedurende het optreden passeren veel zangers de revue om de nummers ook vocaal kracht bij te zetten, het zijn geen Amy Winehouse, Lilly Allen of Robbie Williams, maar dat mag de pret niet drukken.

Mark Ronson zelf dirigeert het geheel met gitaar in de hand en een tevreden glimlach op het gezicht.

En terecht, want zijn band presteert naar verwachting en het nieuwe zangtalent dat mee op tour is krijgt de kans zich te bewijzen. Er staat een hechte club op het podium dat zichtbaar geniet. Veelvuldig laat hij weten dat dit toch echt ”one of the best gigs ever” is. Nederland is dan ook het eerste land waar een nummer één hit gescoord is.

Het beste wordt voor het laatst bewaard en het publiek komt nog een laatste keer van de banken als ’Valerie’ wordt ingezet. De heupen gaan los en armen de lucht in voor dit multi-talent met band. Platenbaas, producer, Dj; Mark Ronson is van alle markten thuis, maar op het podium bewijst toch het beste tot zijn recht te komen. Een heerlijk optreden waarvan je de zomer in je bol krijgt, als dat nog niet het geval was met deze hoge temperatuur in het Paradiso en daarbuiten. Graag zie ik deze act terug op een van de festivals, Rock Werchter biedt die mogelijkheid. Een aanrader op CD en op het podium voor deze zomer!

FOTOGRAFIE:

Mark Ronson foto Mark Ronson - 7/5 - Paradiso Mark Ronson foto Mark Ronson - 7/5 - Paradiso Mark Ronson foto Mark Ronson - 7/5 - Paradiso Mark Ronson foto Mark Ronson - 7/5 - Paradiso Mark Ronson foto Mark Ronson - 7/5 - Paradiso Mark Ronson foto Mark Ronson - 7/5 - Paradiso

ROGER WATERS - 11/5 - MEGALANDWie kent Pink Floyd niet? De zanger doet het solo érg goed, en dat bewijst...

JAMIE LIDELL - 6/5 - PARADISO Na twee jaar niet opgetreden te hebben in Nederland was Jamie Lidell weer...