VERSLAG: Becky Hill - 11/04 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Becky Hill in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 21 foto's.

Bekijk de Becky Hill - 11/04 - Melkweg foto's

VERSLAG: Juliën L Ortye

Becky Hill

Becky Hill is goed voor een zeer gemêleerd publiek, zo blijkt vanavond in de Melkweg. Het heeft er alle schijn van dat de Engelse zangeres zowel op een bedrijfsborrel van een aannemersbedrijf als op de verjaardag van een twintiger een graag geziene gast zou zijn: Hill’s fanschare varieert tussen de 16 en 66. En dat is best verrassend, gezien ze de afgelopen jaren louter EDM-samenwerkingen deed die juist voornamelijk de eerste helft van die leeftijdscategorie aan zou trekken.

Toen de blondine op 18-jarige leeftijd meedeed aan The Voice UK kreeg je al het vermoeden dat ze nog weleens hele hoge ogen kon gaan gooien. Het werd - zoals meestal in de muziekwereld - echter een gevecht van de lange adem, waarbij ze zich veelvuldig moest schikken naar de grillen van (veelal mannelijke) producers, legt ze in de Oude Zaal uit. Niet voor niets heet haar nieuwe album Believe Me Now, een sneer naar alle criticasters en anderen die niet of nauwelijks in haar solocarrière geloofden. Ze hadden allemaal ongelijk, en op deze avond bewijst ze dat.

Haar setlist neemt haar publiek mee op een tocht langs de afgelopen tien jaar, met liedjes als 'Gecko' (“The producer of this next song is Dutch!”, verwijst ze naar Oliver Heldens, die internationaal bekend werd dankzij deze track), de MK-samenwerkingen 'Piece of Me' en 'Back and Forth' en het door Sigala geproduceerde 'Wish You Well'. Het is slechts een greep uit de achttien(!) liedjes tellende setlist, waarin het verbluffend is hoeveel hits zij inmiddels op haar naam heeft staan.

Hoewel, zij… Hill drukt haar ergernis uit over het feit dat niemand in haar als op zichzelf staande zangeres geloofde, en dat vrijwel alle liedjes in de afgelopen tien jaar samenwerkingen met DJ’s waren, waarbij ze zelf op het tweede plan kwam. Des te trotser is ze op Outside of Love, de allereerste single waarbij alleen zij genoemd wordt als uitvoerende artieste. Terecht ook, want de track is een van de hoogtepunten van de avond, mede dankzij de blazers en strijkers die ze op deze Europese clubtour mee heeft genomen.

Het is duidelijk dat Becky Hill een vrouw met een visie is, iemand die het aandurft om EDM niet alleen uit een doosje te laten komen, maar het daadwerkelijk aan te kleden. Dat dit op een avond als deze nog niet helemaal altijd even uit de verf komt, mag dan ook eigenlijk geen naam hebben. Haar tweede plaat, met grotendeels alleen maar eigen tracks, verschijnt eind mei, en vanaf dat moment zal haar (solo)ster écht rijzende zijn.

FOTOGRAFIE: Phaedra Wijnstroot

12
Issey Cross foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Issey Cross foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Issey Cross foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg  foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg Becky Hill foto Becky Hill - 11/04 - Melkweg

12

THE KID LAROI - 11/04 - AFAS LIVEThe Kid Laroi was terug in Nederland, en gaf een waanzinnige show in de AFAS...

TIMO DE JONG - 10/04 - PATRONAAT Op deze avond traden The Hackensaw Boys op en Timo de Jong stond in het...