VERSLAG: Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome

Podiuminfo was aanwezig bij Acda en de Munnik in Ziggo Dome voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Bekijk de Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome foto's

VERSLAG: Nathalie Pleunis

Acda en De Munnik, 14 december 2023 in de Ziggo Dome Amsterdam

Eerlijk is eerlijk, toen Acda en De Munnik hun eerste album uitbracht en ‘Als het vuur gedoofd is’ uitkwam, was ik niet echt gecharmeerd van dit duo. Ik zette altijd de radio op een andere zender als een van hun liedjes klonk.
Met de jaren ben ik hun muziek en vooral hun teksten enorm gaan waarderen en heb ik ze een aantal keren in het theater mogen aanschouwen. De liefde moest echt groeien.
Toen bekend werd dat ze dit jaar, na acht jaren, weer bij elkaar kwamen maakte mijn hart een onverwacht sprongetje.

Vandaag had ik de eer ze live te mogen aanschouwen in de Ziggo Dome en ik werd niet teleurgesteld. Een film met daarin de ‘oude’ Acda en De Munnik die zelf in feite de show aankondigen lag in lijn met hun documentaire serie die laatst is uitgezonden door BNNVARA; humoristisch, eerlijk, open en met de nodige zelfreflectie.

De synergie tussen Thomas en Paul is nog steeds een magische, zelfs beter dan vroeger in mijn ogen. Ze weten elkaar en de band feilloos te vinden.
De opening met ‘De Kapitein deel II’ was een schot in de roos. Het publiek zat er gelijk middenin waardoor het concert er een werd van herkenning zonder dat het saai werd. Alle hits kwamen voorbij en mijn eigen favoriet, Ren Lenny Ren, was eentje om kippenvel van te krijgen. Er werd gelukkig niet te veel gekletst waardoor de muziek, de liedjes, de teksten voor zichzelf spraken. Het publiek omarmde alles, zong keihard mee en af en toe werd er ook een dansje gewaagd. Als klap op de vuurpijl was er ook een mini-reunie van De Poema’s en waren er verschillende gasten als Guus Meeuwis. Dat maakte de avond meer dan compleet.

Dit concert was terecht stijf uitverkocht (zoals ook alle anderen dit jaar) en deed recht aan iedereen in de zaal; de technici verdienen een compliment omdat het beeld op de achtergrond erg goed was ontworpen, goed tot zijn recht kwam en een mooie aanvulling was en het geluid kwam gewoon perfect uit de boxen. Ik kon eigenlijk niets ontdekken wat niet lekker liep, behalve misschien dat ze later begonnen dan gepland maar die schuld kunnen we bij de overburen in de schoenen schuiven omdat Ajax zo nodig moest voetballen en het bijna ondoenlijk was voor vele bezoekers op tijd te kunnen arriveren.

Graag spreek ik mijn hoop uit dat ik nog lang en vaak live van deze twee mannen mag genieten.
Lieve Paul en Thomas, ik ben nu officieel om en ik vind jullie nu gewoon geweldig.

FOTOGRAFIE: Andrea Roell

Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome Acda en de Munnik foto Acda en de Munnik - 14/12 - Ziggo Dome

QUEEN'S PLEASURE - 16/12 - PARADISOIn de intieme ambiance van de kleine zaal van Paradiso bracht Queen's...

MUZIEKFEEST VAN HET JAAR 2023 - 08/12 - ZIGGO DOME In een vol Ziggo Dome vond de vijfde editie plaats van het Muziekfeest van...