VERSLAG: Jungle - 15/11 - AFAS Live

Podiuminfo was aanwezig bij Jungle in AFAS Live voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Bekijk de Jungle - 15/11 - AFAS Live foto's

VERSLAG: Tessa Van Brink

Jungle - 15/11 - AFAS Live

Ruim anderhalf jaar geleden stond Jungle voor het eerst in de AFAS Live. Na het uitbrengen van hun alweer vierde studioalbum ‘Volcano’ vond de Britse formatie het hoog tijd om weer terug te keren naar de Amsterdamse zaal. De verwachtingen zijn hoog. Laten ze hun groei van het afgelopen jaar zien met een nieuw in elkaar gezette show of is er niet veel verandering?

De avond wordt voor negenen al afgetrapt met het nummer ‘Us Against The World’. Dit dansbare en energieke nummer zorgt ervoor dat het publiek vanaf seconde één al niet meer stil kan staan. Dit stilstaan wordt tot na tienen dan ook niet meer gedaan. Er hangt een ontspannen sfeer in het publiek en iedereen geeft elkaar de ruimte om heen en weer te swingen.

Aan de show die Jungle in elkaar heeft gezet is eigenlijk niks negatiefs aan op te merken. De nummers vloeien lekker en soepel in elkaar over. Ook is de lichtshow goed afgesteld op de nummers die er worden gespeeld. Hoewel er weinig praatjes worden gemaakt door de jongens, is dat geen gemis. Tegenwoordig zie je tijdens concerten dat er vaak wel geprobeerd wordt om interacties te hebben met het gekomen publiek. Dat zou dit concert juist buiten balans brengen en de heerlijke flow van de muziek tegengaan.

Er komen tijdens de ‘Volcano World Tour’ vooral nummers langs van het in augustus uitgebrachte album ‘Volcano’. Op vier nummers na wordt het hele album gespeeld. Het nummer ‘Back on 74’ ging na het uitbrengen van het album viraal op TikTok. Je ziet het publiek live genieten van dit zomerachtige hitje.

Uit het niets is de AFAS gevuld met opgeblazen ballen, dolfijnen en orka’s tijdens het nummer ‘Coming Back’. Dit voegt op een avond waar Jungle vooral druk en serieus bezig is met muziek maken, toch nog iets speels toe.

Het Britse duo komt samen met hun band na een korte pauze weer terug het podium op voor de toegift. ‘Keep Moving’ en ‘Busy Earnin’ komen hierin nog langs. Deze populaire nummers vallen, net zoals de rest van de setlist, goed in de smaak bij de bezoekers en zijn hiermee de perfecte afsluiters van een daverende avond.

Jungle heeft opnieuw bewezen dat ze de AFAS Live ook dit jaar weer waardig zijn. Er is een zichtbare groei ten opzichte van vorig jaar. Zullen ze de volgende keer dat ze ons land betreden misschien de Ziggo Dome aandoen, of is dat net weer iets te hoog gegrepen? Wat in ieder geval wel zeker is, is dat Jungle niet alleen muzikaal bekwaam is, maar ook het vermogen heeft om een sfeer te creëren waarin het publiek volledig in op kan gaan.

FOTOGRAFIE: Andrea Roell

Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live Jungle foto Jungle - 15/11 - AFAS Live

COREY TAYLOR - 18/11 - 013Na Slipknot en Stone Sour is het tijd voor Corey Taylor zijn derde volle...

ANNE-MARIE - 14/11 - AFAS LIVE Anne-Marie begon haar Unhealthy Club tour in de AFAS Live. Podiuminfo mocht...