VERSLAG: Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena

Podiuminfo was aanwezig bij Harry Styles in Johan Cruijff ArenA voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 13 foto's.

Bekijk de Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena foto's

VERSLAG: Rob van der Zwaan

Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena

Harry Styles betreedt vanavond het podium van de Johan Cruijff Arena voor het eerste van drie uitverkochte concerten, onderdeel van zijn wereldtournee 'Love on Tour'. Het feit dat hij al sinds 2021 de wereld rondreist met deze tournee, en vorig jaar al de Ziggo Dome op zijn agenda had staan, heeft alleen maar bijgedragen aan de buzz rondom zijn shows. Helemaal onbezorgd is de avond niet. Problemen op het spoor zorgen voor stress bij de meer dan 50.000 fans, overvolle bussen en metros en een recordomzet voor taxi’s. Er wordt gekozen het concert later te laten beginnen om lege stoeltjes te voorkomen.

Terwijl de Arena volloopt vermaakt het publiek zich uitstekend met Wet Leg. Robbie Williams' 'Angels' en Tina Turner's 'Proud Mary' worden daarna uit volle borst meegezongen. En wanneer 'Bohemian Rhapsody' van Queen door de luidsprekers schalt, zingt het publiek zo luid mee dat het lijkt alsof het concert van Harry Styles al van start is gegaan.

Gehuld in een opvallend geel en roze pak, rijkelijk versierd met glitters, maakt Harry zijn entrée op het podium. Het publiek in de Arena is niet minder feestelijk uitgedost. Vooral boa’s zijn vanavond een populaire accesoire. Vanaf station Bijlmer Arena hoefde je alleen maar het spoor van veren te volgen om bij de Arena te komen.

Harry Styles heeft een duidelijke missie vanavond: “Our job is to entertain you. Your job is to have as much fun as possible“. Dat is geen probleem voor de meer dan 50.000 fans die naar Amsterdam zijn gekomen. Vanaf opener ‘Daydreaming’ wordt er oorverdovend meegezongen en elk kushandje naar het publiek wordt met gegil ontvangen. Harry staat vanavond natuurlijk niet alleen op het podium. Muzikaal wordt hij ondersteund door een uitstekende funky band, met aan het roer drumster Sarah Jones. Af en toe versterkt een blazerssectie, gekleed in blauw, het muzikale ensemble.

Zonder fratsen zet Harry Styles de avond naar zijn hand. Vuurwerk of andere special effects heeft deze superster niet nodig. Harry laat zijn stem, charisma en goede vibe het werk doen. Hierbij neemt hij uitgebreid de tijd voor zijn publiek. Als een standup comedian maakt hij een praatje met een aantal fans op de voorste rijen die bordjes hebben meegenomen. Hierbij voorziet hij het publiek van wijze raad en helpt hij een fan feestelijk uit de kast te komen.

Muzikaal hoogtepunt vanavond is de discomedley van ‘Cinema’ (met klein stukje YMCA), ‘Music for a Sushi Restaurant’ en ‘Treat People with Kindness’. De vier blazers staan hierbij met Harry Styles op de U-vormige catwalk en maken er een groot feest van. Harry krijgt knuffels en bloemen toegeworpen. Een pet met de tekst “Listening to One Direction is sexy” zet hij een tijdje op. Zeer toepasselijk volgt daarna One Direction song ‘What Makes You Beautiful’. Op naar de climax van de avond met ‘Watermelon Sugar’ en de schitterende Bon Iver-achtige ‘Fine Line’. Het Arena-publiek steekt massaal hun mobiele telefoons omhoog, waardoor het stadion baadt in het zachte schijnsel van duizenden lichtjes.

In de toegift wordt de avond afgemaakt met ‘Sign of the Times’ en ‘As it Was’. Het zorgt voor lachende gezichten en een uitgelaten sfeer. De wereld kan wel meer van dit soort positiviteit gebruiken. Zowel Harry als het publiek in Amsterdam hebben de vooraf gestelde doelstelling ruimschoots gehaald. Mensen die maandag, dinsdag of in Werchter naar Harry Styles gaan hebben wat om naar uit te kijken.

Helaas was de ellende op het spoor nog niet voorbij. Concertorganisator Mojo stuurde heel slim een push-sms naar iedereen in de Arena om te waarschuwen voor het feit dat er geen treinverkeer mogelijk was. Omdat het te voorspellen was dat veel mensen zouden stranden, werd de Ziggo Dome geopend voor noodopvang. Een heel klein smetje op een verder uitstekende avond.

FOTOGRAFIE: Eva Ruiten

12
Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena Harry Styles foto Harry Styles - Love On Tour - 04/06 - Johan Cruijff Arena

12

ZUIDERPARK LIVE: CURTIS HARDING - 08/06 -...Curtis Harding voedt zijn psychedelische geluid met pure soul en funk. In...

IZO FITZROY - 14/06 - TIVOLIVREDENBURG Een glansrijk optreden van aanstormend soultalent Izo Fitzroy, met haar stem...