VERSLAG: Bullet For My Valentine - 18/11 - 013

Podiuminfo was aanwezig bij Bullet For My Valentine in 013 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Bullet For My Valentine - 18/11 - 013

Op de voormiddag van het concert is het uiteindelijk toch nog uitverkocht. Niet geheel onverwacht kijkende naar deze tour. Black Tide is een metalband in opkomst, Bleeding Through heeft zich al gevestigd in de hardcore scene, Lacuna Coil mag rekenen op het wat oudere, metalvolk en Bullet For My Valentine speelt dit jaar alleen voor uitverkochte zalen en op grotere festivals.

Black Tide staat vooral in de aandacht gezien het feit dat de zanger Gabriel slechts vijftien jaar oud is. Ze leverden met Light From Above een fikse metalplaat af welke in het rijtje past van de betere jaren tachtig rock past. Vanavond in de 013 krijgen ze de kans om alweer voor de derde keer voor ons te spelen. De bekendere nummers van ]Light From Above komen voorbij in een sterke, strak gespeelde set. Als deze band op zo’n leeftijd al zulke shows neer zet ben ik benieuwd wat er over enkele jaren gaan horen van deze band.

De vreemde vis in het water is vandaag Bleeding Through. Deze heren en dame maken een uitgekiende mix van hardcore en metal. Tonight We Dine In Hell! klinkt het door de Dommelsch Zaal. De blastbeats van ‘Declaration’ worden ingezet en de nodige danspasjes verschijnen op de vloer. De security heeft het echter snel zat gezien en grijpt onmiddellijk in. Kennelijk mag er vanavond niet gedanst worden omdat er teveel kleine kindjes in de zaal zijn. Jammer genoeg gaat dit ten koste van de sfeer in het publiek. Enkele circle- pits smoren al snel als de security zich opstelt als obstakel. Met ‘Revenge I Seek’ en ‘Love Lost In The Hail Of A Gunfire’ bedient Bleeding Through ook de oudere fans. Tijdens ‘Kill To Believe’ horen we de zachtere kant van deze band. Verrassend genoeg sluiten ze af met het nieuwe nummer ‘Sister Charlatan’.

De volgende band heeft ook al een dame in de bezetting. Lacuna Coil staat bekend om de afwisselingen tussen zangeres Christina en zanger Andrea. We horen al vroeg in de set de cover van Depeche Mode genaamd ‘Enjoy The Silence’. Ook het nummer ‘Closer’ wat terug te vinden is op de Guitar Hero reeks kan op een warm onthaal rekenen. Helaas voor de band is het vandaag allemaal tam, magertjes en verre van overtuigend. Dit mede door het slechte geluid en het te jonge publiek wat kennelijk al helemaal klaar staat om Bullet For My Valentine welkom te heren.

Vandaag lopen we een keer voor op het tijdschema. Twintig minuten te vroeg trappen de heren uit Wales af met ‘Scream, Aim, Fire’. Meeschreeuwen geblazen dus voor alle jonge fans. Naar voren duwend vallen vele op de grond en is er geen ruimte meer op een leuke pit te bouwen voor deze jongens. Dan maar meezingen op ‘All These Things I Hate ( Revolve Around Me)’. Er wordt genoeg gebruik gemaakt van het publiek tijdens het meezingen van de tekst. De oudere nummers zoals ‘4 Words To Choke Upon’ en ‘ Tears Don’t Fall’ kunnen op het meeste enthousiasme rekenen. Maar de nieuwe nummers van het album Scream Aim Fire zijn kennelijk gewaagd aan het oudere werk luisterend naar het hoge gekrijs. We horen vanavond bijna alle nummers uit het repertoire van Bullet langskomen. Zelfs hun EP wordt even aangedaan met het nummer ‘Hand Of Blood’. Bullet For My Valentine overtuigt als live band zeker, maar de fans van het oudere, meer naar de emocore geneigde kant, komen vandaag bedrogen uit. Bullet For My Valentine presenteert zich, mede door de vele gitaarsolo’, als de nieuwe metalband. Helaas moet de security er tijdens de laatste band weer van te pas komen. Want jongens, houdt toch eens op met dat geduw !

FOTOGRAFIE: Erik Luyten

Bleeding Through foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Bleeding Through foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Bleeding Through foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Lacuna Coil foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Lacuna Coil foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Lacuna Coil foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Bullet For My Valentine foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Bullet For My Valentine foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013 Bullet For My Valentine foto Bullet For My Valentine - 18/11 - 013

HIT ME TV - 15/11 - EKKOHit me TV is aan een stevig opmars bezig. Zowel op de radio als in het club...

ENSLAVED - 16/11 - BURGERWEESHUIS Ter ere van het onlangs verschenen album Vertebrae tourt Enslaved dit...