VERSLAG: Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Hayley Kiyoko in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Bekijk de Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg foto's

VERSLAG: Tessa Van Brink

Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg

Hayley Kiyoko startte in 2018 hoogstpersoonlijk het #20GAYTEEN movement. Met haar debuutalbum ‘Expectations’ (2018) treedt ze in 2018 én 2019 in Nederland op. Ook dit jaar keert ze terug naar een Nederlands poppodium. Op donderdag avond 13 april laat ze onder andere haar vorig jaar uitgebrachte album ‘Panorama’ horen aan het publiek in de Max Zaal van de Melkweg.

Voor de Melkweg is het een erg groots opgezette show. Er worden verschillende visuals geprojecteerd op de hangende gordijnen en Hayley verandert tijdens de show twee keer van outfit. De danseressen die gedurende bijna de hele show op het podium te zien zijn, geven het optreden nog meer vorm.

Hit na hit komt langs. Ook laat ze een nog niet uitgebracht liedje genaamd ‘Green Light’ horen aan het Nederlandse publiek. En tijdens het nummer ‘Pretty Girl’ brengt ze zelfs een gelukkige fan op het podium. Tegenwoordig moet iedereen maar alles op film hebben en zo ook de desbetreffende fan. Wanneer zij op het podium toegezongen wordt door Hayley moet het per se vastgelegd worden en dit verpest de oprechtheid van het moment een beetje.

Er is tijdens de goed doorlopende show ook tijd voor interactie met haar trouwe fanbase. De zangeres spot iemand in het publiek met stroopwafels. De fan twijfelt natuurlijk geen seconde en overhandigt ze meteen. Hayley grapt nog: ‘als jullie mij nog meer stroopwafels willen geven dan is daar nu het moment voor!’ Plotseling duiken er nog een stuk of drie mensen in het publiek op die ook de Nederlandse lekkernij mee hebben genomen.

Met meer dan 125 miljoen streams op YouTube is het nummer ‘Girls Like Girls’ toch wel Kiyoko’s grootste hit. Op het podium worden er verschillende regenboog vlaggen heen en weer gewapperd. Dit euforische moment zal bij menig queer fan nog wel even blijven hangen. Zelf wordt Hayley naast verschillende concertgangers, ook nog even emotioneel. Haar bedank-praatje wanneer de show zijn einde nadert komt oprecht over en wanneer het publiek haar naam luidkeels begint de roepen barst de zangeres in tranen uit.

Omdat Hayley op het laatste moment haar ‘Panorama’ tour show in Amsterdam uitverkoopt, heeft ze belooft om het nummer ‘Determinate’ te zingen. Deze hit komt uit de serie ‘Lemonade Mouth’ waar de zangeres vroeger een rol in had. Het publiek reageert lyrisch want voor velen is dit een terugblik op hun jeugd.

Aan het eind van de maand staat Hayley alweer op het podium in Amerika. Haar Europese fans kunnen nu nog even nagenieten van de uitbundige avond. Eind mei brengt de Amerikaanse zangeres haar eerste roman uit dus totdat ze weer te zien is in Nederland, is er in ieder geval genoeg leesplezier!

FOTOGRAFIE: Shiva Jabandeh

Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg Hayley Kiyoko foto Hayley Kiyoko - 13/04 - Melkweg

JOE SATRIANI - 13/04 - MUZIEKCENTRUM ENSCHEDEWe hebben er drie jaar op moeten wachten maar Joe Satriani zorgde dat het het...

TYPHOON - 12/04 - PARADISO Typhoon, ofwel Glenn de Randamie, is een eerlijke verhalenverteller. Op een...