VERSLAG: Comeback Kid - 23/6 - De Kelder

Comeback Kid - 23/6 - De Kelder

Crime In Stereo heeft het niet kunnen halen, hierdoor staat nu Your Demise in het voorprogramma van Shai Hulud en Comeback Kid. De Kelder te Amersfoort is een geweldige locatie voor deze hardcore show. Wie weet een van de laatste shows voor Comeback Kid. Stapte eerst de originele zanger op, nu zijn bassist en tweede gitarist van het eerste uur opgestapt. Comeback Kid gaat echter gewoon door, hopelijk komen ze vaker terug dan alleen vandaag. Met Turn It Around en Wake The Dead heeft deze band twee legendarische hardcore- platen gemaakt en zijn ze mijn persoonlijke, favoriete band.

Met een nieuw EP op zak en een demo die bijna uitverkocht is laat Your Demise vandaag veel steekjes vallen. De mannen hebben gister op Hellfest mogen optreden, een droom die uitkwam volgens frontman Stu. Kennelijk heerst er nog een kater of een gevoel van overwinning. De show die we op dat moment stonden te kijken kwam helaas niet over. Jammer, deze band heeft over het algemeen genomen ruige live shows. Maar zonder overtuiging en emotie kan het publiek zich niet inleven, een enkeling danst, of beter gezegd; doet een warming- up voor het echte werk wat naderend is.

Shai Hulud is een beetje de vreemde eend in de bijt. De hardcore van deze band komt wederom niet genoeg over om er een degelijke show van te maken. Het is en blijft een feit, iedereen vanavond aanwezig vanavond is hier naar toe gekomen voor Comeback Kid.

Met de gelijknamige titel van het album Broadcasting trapt Comeback Kid af om vervolgens verder te gaan met het allereerste nummer geschreven door Comeback Kid- ‘Your Talk Is Cheap’. Met het hier op volgende ‘Partners In Crime’ kan Comeback Kid geen vlieg meer kwaad doen. Maximum stagedives zijn aan de orde van het uur, de microfoon beweegt van mond tot mond waarbij iedereen meezingt. De harde beatdown in ‘Step Ahead; zorgt voor enkele bloedneuzen en blauwe plekken. Het moge wederom gezegd worden, we hebben hier te maken met een geweldige band die aan de top staat wat betreft live shows. ‘Wake The Dead’ kan op veel toeval rekenen, even als ‘Lorelei’. Na een miscommunicatie tussen de DJ en de stagemanager komt Comeback Kid nog terug voor een toegift. ‘Our Distance’ wordt opgedragen aan iedereen die een relatie onderhoudt over een flinke afstand. Met ‘Final Goodbye’ worden de laatste stagedives gemaakt, duikt Andrew voor de laatste keer het publiek in en schreeuwen we het laatste beetje energie uit onze keel.

Hardcore zoals het moet zijn. Een laag podium, een net niet te volle zaal, warmte, zweet, enkele bebloede plekken, een fantastische sfeer, een fantastische band, fans die elk woord kennen en een publiek wat weergaloos losgaat. Hopelijk niet de laatste keer dat we deze band in Nederland zien, favoriet nummer één voor een Comeback, mogen ze besluiten te stoppen.

MESHUGGAH - 21/6 - 013Door het afgelasten van Fields of Rock staat er veel metal in juni op de...

KUBUS & BANGBANG - 20/6 - EFFENAAR Kubus en BangBang blijven het goed doen in het Nederlandse clubcircuit. Reden...