VERSLAG: slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin)

Podiuminfo was aanwezig bij slowthai in Tolhuistuin voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Bekijk de slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) foto's

VERSLAG: Rob van der Zwaan

slowthai - 22/10 - Paradiso Noord

slowthai is momenteel een van de interessantste artiesten in de Engelse hiphop. Op zijn onlangs verschenen debuutalbum 'There's Nothing Great About Britain' laat Tyron Frampton, zoals slowthai eigenlijk heet, duidelijk horen wat hij vindt van de Brexit en het bijbehorende politieke klimaat aan de overkant van het Kanaal. Sinds hij bij de uitreiking van de Mercury Prize op het podium verscheen met een afgehakt hoofd, dat Boris Johnson moest voorstellen, kan niemand meer om slowthai heen. Na gisteren Bird in Rotterdam op stelten te hebben gezet, moet vanavond een uitverkocht Paradiso Noord eraan geloven.

Het blijkt al tijdens de vooprogramma's dat het jonge publiek in Paradiso Noord vanavond maar een ding wil: knallen. Dit gebeurt al gelijk als slowthai begint met de titeltrack van zijn nieuwe album. De zaal verandert in een chaotische moshpit. De knaldrang is zelfs zo groot dat slowthai zijn publiek glimlachend tot de orde roept: "You cant just have an orgasm. You have to work up to it.". Als slowthai niet veel later zijn trui uittrekt zien we een t-shirt dat ook in de merchandise te koop is. Het heeft de opdruk: ‘I love EU like a crackhead loves crack.’ Zie daar de twee belangrijkste thema's op het laatste album van slowthai: drugs en de Brexit. Van het eerste is hij niet vies. Dankbaar neemt slowthai een aantal joints uit het publiek aan. Het haalt de vaart een beetje uit de show, maar voor het publiek is het ook wel fijn om even op adem te komen. slowthai heeft zelf meer dan genoeg charisma om zijn grime-tracks tot een goed einde te brengen, maar hij houdt van ook van chaos en punk. Zijn mascotte met een enorm konijnenmasker en eigen Instagram-account ‘Woioii the Crack Rabbit’ helpt dit te brengen. Na een aantal keer het publiek in gegooid en gesprongen te zijn, scheurt het publiek, dat door de opzwepende show verandert is in een school allesverslindende piranha's , zelfs de kleren van dit konijn af. Uitsmijter van de avond is 'Doorman'. Een grime-track om nog een keer keihard op te knallen.

slowthai laat vanavond zieneen echte live-artiest te zijn. Hij heeft een uitstekende punk/grime show in de vingers. Het publiek was vanavond al zo opgefokt dat slowthai alleen nog maar het vuurtje hoefde op te steken om Paradiso Noord te laten ontploffen. Heerlijke avond!

FOTOGRAFIE: Britt Crooswijk

slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin)  foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) slowthai foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin) Kojaque foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin)  foto slowthai - 22/10 - Paradiso Noord (Tolhuistuin)

KATE TEMPEST - 23/10 - PARADISOWat een live-show! Kate Tempest in de uitverkochte grote zaal van Paradiso

THE SISTERS OF MERCY - 20/10 - TIVOLIVREDENBURG Groot geworden in de jaren 80 laat de Sisters Of Mercy in een uitverkocht...