VERSLAG: Kill Hannah - 9/6 - Paradiso

Kill Hannah - 9/6 - Paradiso

Twee jaar geleden kwam Until There's Nothing Left Of Us al uit in Amerika, was een grote hit en zorgde ervoor dat de grote naam op het affiche van vanavond bekendheid verwierf. Ondanks dat de cd het er goed deed is deze hier dit jaar pas uitgekomen. Op de avond dat het Nederlands elftal de eerste wedstrijd van het Europees Kampioenschap speelt is een klein deel van de bevolking naar Paradiso gekomen om te genieten van twee top bandjes.

Het is wel duidelijk dat Oranje vanavond moet spelen; zelfs de kleine zaal in Paradiso is niet eens voor 50% gevuld. Netjes om acht uur betreedt Takida het podium. De uit Zweden afkomstige band heeft er ondanks de geringe opkomst zin in. Oude en nieuwe nummers worden ten gehore gebracht; zo horen we van het nieuwste album Bury The Lies 'Poisoned' en van Make You Breathe 'Losing'.

De zanger bedankt het publiek een aantal keer voor de aanwezigheid en vertelt dat het voor hen speciaal is om in Amsterdam te mogen optreden. Het publiek lijkt inmiddels al redelijk opgewarmd en gaat bij afsluiter 'Feeble Pride' goed los.

Klokslag negen uur galmt het intro van Until There's Nothing Left Of Us door de speakers. Om de boel wat op te fleuren hebben de heren van Kill Hannah een laser op de hals van hun gitaar gedaan. Er wordt spontaan gegild als zanger Mat Devine het podium opkomt; Kill Hannah is er klaar voor. Mat vertelt ons dat dit de eerste keer is dat Kill Hannah de headline van een tour vervult in Europa. Oude en nieuwe nummers wisselen elkaar goed af. Zo horen we in het eerste deel 'Believer', 'The Chase', 'Love You To Death' en '10 More Minutes With You'.

Het publiek slikt de muziek als zoete koek, wat duidelijk wordt als er afentoe een pit ontstaat. Dat Mat waarschijnlijk is vergeten dat het publiek niet in Paradiso woont, blijkt als hij iedereen die heeft moeten reizen bedankt voor de aanwezigheid. In het tweede deel van de show horen we 'Goodnight, Goodbye', 'Crazy Angel', Songs That Saved My Life' en 'Scream' voorbij komen. Het is na een klein uurtje alweer tijd voor het laatste nummer, van welke de echte fans de titel al kunnen raden; de zaal gaat nog één keer hard los op 'Lips Like Morphine' en de heren houden het voor gezien.

Kill Hannah kan terugkijken op een goede avond. Dat de opkomst zo laag lag heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze pas in het voorprogramma van Aiden stonden en afgelopen weekend op Rock Am Ring en Rock Im Park te bewonderen waren. Voor wie ze dit keer gemist heeft; als we zanger Mat moeten geloven komen ze in de herfst terug!

JAYA THE CAT - 7/6 - TIVOLIZin in een vrolijk avondje, dan zit je bij de ska van Jaya the Cat helemaal...

THE TEMPTATIONS - 8/6 - P3 Het is de P3 gelukt één van de meest bekende in Detroit gevormde R&B / Soul...