VERSLAG: Gossip - 16/07 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij Gossip in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 15 foto's.

Bekijk de Gossip - 16/07 - Paradiso foto's

Gossip - 16/07 - Paradiso

Het is al zeven jaar geleden dat Gossip voor het laatst in Nederland te zien was. Toen zette de band de Melkweg op stelten, vandaag is Paradiso aan de beurt. Dat het zo lang duurde voordat Gossip weer te zien is, komt natuurlijk door de solo-carriere van zangeres Beth Ditto. Alleen stond ze in 2017 nog in Paradiso en een jaar later werd ook TivoliVredenburg aangedaan. Als band stopte Gossip zelfs een paar jaar met bestaan, maar om het tien-jarig jubileum van 'Music for Men' te vieren doet de band een Europese tournee. Vooral in Europa scoorde het door Rick Rubin geproduceerde album erg goed.

Omdat het concert van vandaag snel uitverkocht was, werd er een tweede optreden aangekondigd. Afgelopen week werd deze tweede show echter wegens logistieke redenen afgelast. Mogelijk waren er simpelweg niet genoeg kaarten verkocht, maar gelukkig gaat het concert van vanavond wel gewoon door!

Gossip blijkt vanavond nog steeds garant te staan voor een fijne avond dansbare disco-punk. Hierin heeft de boodschap van diversiteit en inclusiviteit nog steeds een hoofdrol. Natuurlijk wordt er veel gespeeld van 'Music for Men', het album dat dit jaar tien jaar bestaat. Maar liefst 9 nummers van het album komen langs. Alleen "For Keeps", "Love and Let Love" en "Spare Me from the Mold" worden overgeslagen. Niet dat deze nummers erg gemist worden, want hierdoor is er ruimte voor twee covers en in totaal een handvol nummers van 'Joyful Noise' en 'Standing in the Way of Control'. Helaas horen we geen nieuw werk van Gossip. Het zou jammer zijn als de groep het na deze jubileum-tour weer voor gezien houdt.

Waarschijnlijk vindt Beth Ditto het overigens helemaal niet erg dat ze morgen een dagje vrij heeft, want haar stem speelt tijdens het concert hoorbaar op. Regelmatig hoest ze in de microfoon en sommige hoge noten laat ze over aan het enthousiast meezingende publiek. Zelf zegt ze erover: 'My voice is pretty fucked up right now, but that never stopped me before'. Wat ze achterwege laat met zingen, maakt ze meer dan dubbel goed tussen de nummers. Telkens zoekt ze contact met het publiek en maakt ze grapjes tussen de nummers. Het publiek eet uit haar hand en geniet vooral van de sappige anecdotes.

Al met al gaat het publiek vanavond met een tevreden gevoel naar huis. Zelfs met een schorre Beth Ditto is een fantastische frontvrouw. Hopelijk komt de groep snel terug! Ook voor de mensen die een ticket hadden gekocht voor het concert van morgen zou dit een fijne goedmaker zijn.

FOTOGRAFIE: Anne-Marie Kok

12
Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso Gossip foto Gossip - 16/07 - Paradiso

12

THE BRAINS - 19/07 - LITTLE DEVILDe Canadese psychobillyband The Brains zijn in Europa nog vrij onbekend, maar...

XAVIER RUDD - 14/07 - TIVOLIVREDENBURG Xavier Rudd is terug in TivoliVredenburg en de fans zijn hem duidelijk nog...