VERSLAG: Indian Askin - 22/02 - Rotown

Podiuminfo was aanwezig bij Indian Askin in Rotown voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Bekijk de Indian Askin - 22/02 - Rotown foto's

VERSLAG: Michiel van den Dorpel

Indian Askin presenteert tweede langspeler in Rotterdam

We bevinden ons in een bomvol Rotown, opgewarmd door het voorprogramma van Rotterdamse nieuwkomer Anemone. Het wachten is op frontman China Ayala en zijn band. Het publiek schuift naar voren in de hoop niet achter een paal in de smalle zaal terecht te komen. Uit de speakers klinkt een stem, dat blijkt een soundbite van de Amerikaanse comedian Duncan Trussell te zijn. Het is de intro van het nieuwe album Another Round . In het donker komen de bandleden binnen en moeten ze zich nog haasten om op tijd in te zetten. Indian Askin is los met de vaste opener ‘Wheels’ !
Naast Ayala bestaat Indian Askin uit bassiste Jasja Offermans, drummer Ferry Kunst en toetsenist Bart van der Elst. De mannen meten zich, enigszins krampachtig, op het podium een coole uitstraling aan. Ferry trekt al gauw zijn shirt uit zodat we zijn rijkelijk getatoeëerde bovenlichaam kunnen bewonderen. Bart raakt al gauw in hogere sferen achter zijn keyboard, met de daarbij horende lichaamsbewegingen. China himself oogt onhandig en lijkt te twijfelen tussen het inbrengen van zijn kwetsbaarheid of schijt hebben aan alles en iedereen. Laat het wel duidelijk zijn dat het uitstekende muzikanten zijn. Maar wat betreft stage presence kunnen ze wat leren van de dame in het gezelschap. Wat een verademing om eens een vrouwelijke bassist op het Nederlandse podium te zien. En wat is het verschil ? Ze is zichzelf. En doet wat ze doet. Jasja heeft niet alleen een prettige uitstraling. Zij tilt de songs met haar tweede stem op tot een hoger niveau, daar waar China nog wel eens uit de bocht vliegt. Op tracks als ‘PBeat24’ (favoriet van Ayala) en ‘Mr Nick’ laat ze zien dat haar inbreng meerwaarde heeft.
De zaal komt geleidelijk steeds meer tot leven onder aanvoering van Ayala, die om het kwartier roept :”Hoe is het nu ?”. Op twee na komen alle tracks van Another Round aan bod. De uitsmijter is echter van voorganger Sea Of Ethanol”; ‘Really Want To Tell You’ en ‘Answer’
Al enige jaren is Ayala onderweg, en ervaart hij de de struggles van een nog niet gearriveerde rocker. In interviews met hem spreekt hij zijn twijfels uit. Maar de basis is er, een deel van de songs beklijft en the kid has attitude ! Met de juiste kanalisering daarvan kan Indian kan Askin de sprong naar de grotere zalen te maken.

FOTOGRAFIE: Anja de Bruijn

Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Indian Askin foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Anemone (NL) foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Anemone (NL) foto Indian Askin - 22/02 - Rotown Anemone (NL) foto Indian Askin - 22/02 - Rotown

BAND OF FRIENDS - 23/2 - IDUNABand of Friends verloor geheel onverwacht dit jaar 1 vriend drummer Ted...

HAYLEY KIYOKO - 21/02 - TIVOLIVREDENBURG Hayley Kiyoko stond in een volgepakt TivoliVredenburg en Podiuminfo was erbij...