VERSLAG: Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg

Podiuminfo was aanwezig bij Glen Hansard in TivoliVredenburg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Bekijk de Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg foto's

VERSLAG: Janske van den Broek

Glen Hansard 11/02 TivoliVredenburg

Terwijl er in het zuiden flink carnaval wordt gevierd staat in TivoliVredenburg Glen Hansard voor de tweede avond voor een uitverkochte zaal. Er is vandaag geen voorprogramma, dus het publiek heeft zich mooi op tijd verzameld in een goed gevulde Ronda zaal.

Ook vandaag heeft Hansard zijn ijzersterke elftal aan muzikanten (inclusief leden van zijn band The Frames) op tour meegenomen. Het hele podium is gevuld met instrumenten en sfeerverlichting. Dat beloofd weer veel goeds. Wanneer Hansard met het nummer ‘This Gift’ zijn set begint, stopt hij na twee zinnen abrupt omdat hij blijkbaar helemaal de mist in gaat. Meteen is het ijs gebroken en al lachend zingt hij verder.

In de ruim twee en een half uur durende show speelt Hansard een aantal covers en nummers van zijn bands The Swell Season en The Frames. De meest emotionele nummers zoals “Her Mercy” en “Falling Slowly” worden het beste ontvangen door het publiek. Tijdens het breekbare “Bird of Sorrow” speelt spontaan Marieke uit het publiek mee op de piano. Samen met Hansard bezorgt ze voor kippenvel tot in alle hoeken van de zaal.

Hansard is vanavond niet helemaal fit en vraagt daarom af en toe voor wat versterking uit het publiek. Zijn stem is inderdaad iets minder zuiver dan wat we van hem zijn gewend, maar Hansard zingt ook vanavond gewoon weer vanuit zijn tenen. Hij geeft het publiek waar ze voor komen. De avond is gevuld met veel humor. Veel bandleden krijgen hun eigen moment om het publiek in te pakken en iedereen in de zaal luistert aandachtig naar het hele optreden.

Hansard weet ondanks dat hij zichzelf niet fit voelt toch een ijzersterke show neer te zetten, waarbij hij zichzelf tot aan zijn laatste adem voor tweehonderd procent geeft aan zijn publiek. Wat een artiest!

FOTOGRAFIE: Bernard Bodt

Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg Glen Hansard foto Glen Hansard - 11/02 - TivoliVredenburg

DANIEL CEASAR - 13/2 - MELKWEGDe Melkweg staat vanavond helemaal in het teken van Daniel Ceasar! De zanger...

KHALID - 07/02 - AFAS LIVE De 19-jarige Khalid deed woensdag een uitverkocht AFAS Live aan, zijn...