VERSLAG: Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live

Podiuminfo was aanwezig bij Dropkick Murphys / Flogging Molly in AFAS Live voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Bekijk de Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live foto's

VERSLAG: Stefan Zegerius

Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live

De avond wordt afgetrapt door ex- Sex Pistol Glen Matlock. Het gegeven dat Matlock ooit in deze band heeft gezeten bleek noodzakelijk om een keer of dertig te benoemen. Deze washed up punker met een akoestische gitaar is alles behalve stoer. Het optreden van Matlock is treurig en er is werkelijk niemand aan het genieten van zijn 'muziek'. De slappe burger van de FEBO aan de overkant is een beter voorprogramma dan Glen Matlock en heeft eerlijk gezegd tevens iets meer smaak. Dit optreden gaan we snel vergeten.

Met Flogging Molly in de line-up kan de avond eigenlijk al niet meer stuk. Van deze band weten we inmiddels dat ze een dijk van een show weg kunnen geven en dit zal vanavond niet anders zijn. Met het nieuwe album Life Is Good op zak is de band volledig opgeladen en klaar om een heerlijke set weg te spelen. Van deze laatste plaat wordt de show geopend met het vrolijke 'The Hand Of John L. Sullivan'. Nog niet iedereen is bekend met de plaat, maar het feestje komt al aardig los. Wanneer echter de klassiekers 'Swagger', 'Selfish Man' en 'Drunken Lullabies' daarop volgen staat de hele zaal op zijn kop. Oude en nieuwe nummers wisselen elkaar af. In de kolkende moshpit wordt luidkeels meegezongen met met name de klassiekers van de band. Wanneer de laatste noten van 'The Seven Deadly Sins' uitklinken missen we eigenlijk nog wel een paar klappers. Gelukkig staat er nog een grote band te springen om het publiek verder te vermaken.

Van de vierde versnelling waarin Flogging Molly zijn optreden verzorgt schakelen we door naar de vijfde met de Dropkick Murphy's. Deze band draait ook alweer een slordige 20 jaar mee en de ervaring spat meteen van het podium af wanneer het doek naar beneden valt. Het openingsnummer 'The Lonesome Boatman' wordt met open armen ontvangen. Het feest barst echter pas echt los bij het daarop volgende 'The State Of Massachusetts'. De hele zaal springt mee. Wat volgt is een achtbaan door het volledige oevre van de band. Bijna alle albums komen aan bod. Hier en daar speelt de band met wat werk van andere artiesten waarbij de cover van Johnny Cash zijn 'Folsom Prison Blues' het hoogtepunt is. De echte klassiekers komen aan het van de show pas aan bod. Hard wordt er meegezongen bij tracks als 'Caught In A Jar' en 'I'm Shipping Of To Boston'. Ook de Dropkick Murphy's laten vandaag hun muzikale klasse wederom zien door een fantastische show neer te zetten.

Alle lof richting de bands voor de manier waarop zij vanavond het publiek hebben weten te vermaken. Echter moet wel gezegd worden dat de intimiteit volledig verdwenen is. Flogging Molly zanger Dave King refereerde al even naar de Melkweg days. Deze zijn helaas voorbij. Het neemt niet weg dat de optredens fantastisch waren. Was deze package echter geboekt in een klein zaaltje, dan was het legendarisch geweest.

FOTOGRAFIE: Eva Bakker

Glen Matlock foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Flogging Molly foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Flogging Molly foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Flogging Molly foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Flogging Molly foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Dropkick Murphys foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Dropkick Murphys foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Dropkick Murphys foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live Dropkick Murphys foto Dropkick Murphys / Flogging Molly - 10/2 - AFAS Live

KHALID - 07/02 - AFAS LIVEDe 19-jarige Khalid deed woensdag een uitverkocht AFAS Live aan, zijn...

TJENS MATIC - 10/02 - MELKWEG Tjens Matic stond vanavond in de Melkweg en Podiuminfo was erbij! Bekijk hier...