VERSLAG: Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij Amy Winehouse in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall

Om maar met een cliché te beginnen: iedereen was wel een beetje bang dat Amy dit keer weer niet zou komen opdagen, nadat ze respectievelijk Pinkpop en North Sea Jazz last-minute annuleerde dit jaar. De pers dook wederom bovenop de souldiva, en tevens zware alcoholica, om uiteindelijk te kunnen concluderen dat ze wel degelijk op het podium van de Heineken Music Hall verschijnt.

Amy Winehouse, daar staat ze dan op maandagavond 22 oktober. Ietwat wankelend, maar wel vrolijk en vol energie. Met een negenkoppige band word er zeker geprobeerd een indrukwekkende show neer te zetten. De band weet met aanstekelijke ritmes ook zeker indruk te maken op het aanwezige publiek. Amy moet zich echter eerst opnieuw bewijzen. Kwalitatief brengt ze het er namelijk live (en privé) niet altijd even prettig vanaf.

Een goed uitgevoerde cover van Lauryn Hill passeert de revue, en daarna lijkt het jammerlijk genoeg toch wat af te zwakken. Hoewel de nummers stuk voor stuk netjes worden afgewerkt, ontbreekt het vanavond aan vuur. Er mist passie, er ontbreekt gevoel en de inspiratie komt vandaag net verder dan dat van een net aangestoken vuurtje.

Na een krap uur is het gedaan met de pret en verlaat Winehouse, mét een cola (+ tic?) het podium van de Heineken Music Hall. Als de zangeres volgende keer iets meer gaat geloven in haar eigen kunnen, zal ze nog verder uitgroeien tot popzangeres. Nu is ze meer het gezicht van de Story, Party en The Daily Sun.

FOTOGRAFIE:

Amy Winehouse foto Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall Amy Winehouse foto Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall Amy Winehouse foto Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall Amy Winehouse foto Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall Amy Winehouse foto Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall Amy Winehouse foto Amy Winehouse - 22/10 - Heineken Music Hall

EDITORS - 29/10 - 013In rap tempo wist Editors uit te groeien tot een band van wereldformaat....

EPICA - 19/10 - EFFENAAR De gothic band Epica is weer op tournee door Nederland om hun nieuwe cd te...