VERSLAG: K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij K-otic in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 18 foto's.

Bekijk de K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall foto's

VERSLAG: Francis Pronk

Heineken Music Hall voor K-otic

Het begon allemaal in 2001 met het succesvolle televisieprogramma Starmaker op de voormalige zender Yorin. De groep K-otic werd gevormd en scoorde hit na hit. In 2003 ging de popgroep uit elkaar, maar vanavond komen de leden terug voor een reünieconcert in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

In maart van dit jaar werden de plannen voor het reünieconcert aangekondigd. Met behulp van crowdfunding wilde de zevenmansformatie nog één keer een concert geven. Het doel van de actie werd binnen een paar dagen al gerealiseerd en uiteindelijk is er 58.307 euro gedoneerd door meer dan 1100 mensen.

Gijs Staverman, die Starmaker in 2001 presenteerde, doet vanavond het openingswoord en meldt dat de Heineken Music Hall helemaal uitverkocht is. Er volgen beelden van Starmaker en vervolgens opent K-otic met de single 'Falling' uit 2002. 5000 man gaat terug naar hun jeugd en er barst een gekte van jewelste los. Ze spelen onverwacht de single 'The One I Love', die in 2001 werd uitgebracht als bonustrack en niet op een album staat.

K-otic bracht twee albums uit en op elk album staan solonummers van één van de bandleden. Vanavond staan alle bandleden een keer in de schijnwerpers. Stefan bijt het spits af en gewapend met zijn gitaar speelt hij een mash-up van zijn nummers 'Peace Of Mind' en 'I Still Miss You'. Vervolgens is Martijn aan de beurt, die 'Gina' midden in het publiek inzet. Eenmaal op het podium pakt ook hij de akoestische gitaar erbij en klinkt 'Scream And Bleed' door de stampvolle zaal.

De zevenmansformatie zingt naast eigen nummers als 'I Can't Explain', 'I Really Don't Think So' en 'I Don't Understand You' ook een aantal covers. Zo verrassen ze het publiek met een mash up van 'Be The One' van Dua Lipa, 'Lush Life' van Zara Larsson, 'Stitches' van Shawn Mendes en tot slot 'Shake It Off' van Taylor Swift, waar de drie mannen van K-otic de stem van de zangeres proberen na te bootsen en wat een heel hilarisch effect tot gevolg heeft. Er zijn vanavond overduidelijk meer vrouwen dan mannen aanwezig en dat is goed te merken bij 'Don't Make Me Wait', waar de band de mannen en de vrouwen laten meezingen. De vrouwen overstemmen duidelijk.

Een van de vele hoogtepunten is de intieme versie van 'I Surrender', waar de groep door gitarist Bart Janssen wordt begeleid op akoestische gitaar. Nog een hoogtepunt is de cover van 'Lady Marmelade', die de band ooit uitvoerde tijdens het optreden op Pepsi Pop in 2001. Dit keer zingen de meiden een verkorte versie van de Christina Aguilera, Lil' Kim, Mýa en Pink uitvoering. Vervolgens zette de mannen 'Uptown Funk' van Mark Ronson ft. Bruno Mars in en dit leidt tot opnieuw een groot meezing-festijn. Omdat Bouchra geen solotrack op de albums heeft, alleen het duet 'Rebel Child' met Rachel, kiest ze vanavond voor 'Born This Way' van Lady Gaga. Bouchra is omringd door danseressen en aan de voorkant van het podium duiken er zelfs vlammen op. Bart doet het wat rustiger aan en vertolkt een nieuwe versie van de hit 'Supergirl' van de Duitse rockband Reamonn. Voorafgaand de solo van Rachel worden er privŽbeelden getoond van o.a. haar dochtertje. Violiste Danielle van Berkom begeleidt haar tijdens de prachtige cover van Lonestar's 'Amazed'. Anna doet haar solonummer 'Can't Get You Off Of My Mind' en Sita haar solo-hit 'Happy' uit 2002. Het duet 'I Was Made To Love You' van Bart en Sita mag natuurlijk niet ontbreken, waar Bart Sita in de lucht lift tijdens hun schitterende choreografie.

Als afsluiter klinkt Starmaker hit 'Damn! I Think I Love You' door de zaal, de single waar het allemaal mee begon. K-otic geeft een nostalgisch concert en het leuke van alles is dat de band erg goed speelt. De groep wordt de hele avond bijgestaan door een steengoede en strakke band en zelfs vocaal gezien zijn de zeven leden van K-otic gegroeid. Niets is te veel vandaag: vuur, confetti, lasers. K-otic heeft flink uitgepakt en dat mag ook wel voor een reŸnieconcert. Helaas is het niet mogelijk om alle nummers te spelen. Single 'No Perfect World' ontbreekt en de vijftien jaar geleden uitgebrachte single 'Tears Won't Dry' was een mooie afsluiter geweest. Ondanks alles was het groots en stuurt K-otic de uitzinnige menigte tevreden naar huis.

FOTOGRAFIE: Irwan Notosoetarso

12
K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall K-otic foto K-otic - 10/12 - Heineken Music Hall

12

STATUS QUO - 2/12 - HEINEKEN MUSIC HALLStatus Quo speelt vanavond in Heineken Music Hall! Podiuminfo is erbij voor...

DE DIJK - 8/12 - ATAK De Nederlandse band De Dijk staat vanavond in Atak! Podiuminfo is erbij voor...