VERSLAG: Blossoms - 01/11 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij Blossoms in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 7 foto's.

Bekijk de Blossoms - 01/11 - Paradiso foto's

VERSLAG: Francis Pronk

Blossoms in Paradiso - kleine zaal

1 november 2016

Dit jaar heeft Blossoms regelmatig in Nederland gespeeld als support van The Coral in Melkweg, maar ook op Motel Mozaïque en Best Kept Secret. Vanavond vindt allereerste eigen show in Nederland plaats in de kleine zaal van Paradiso.

Blossoms is een vijfkoppige band, afkomstig uit de Engelse plaats Stockport. Het vijftal mengt indie pop met synths. Het doet denken aan het gouden tijdperk van de Britse indie van het afgelopen decennium. Denk daarbij aan bands als The Smiths, Oasis en The Verve. Met nummers als ‘Blow’, ‘Smashed Pianos’ en ‘Blown Rose’ verovert Blossoms vanavond de harten van de vele bezoekers in de kleine zaal.

Qua podiumpresentatie valt er nog wel het een en ander te leren. Het zijn stuk voor stuk goede muzikanten, die voor het vrouwelijk publiek ook nog eens een lust voor het oog zijn, maar ze vormen meer eilandjes dan een eenheid. De tweede gitarist staat er bijvoorbeeld wat verveeld bij en lijkt alles op de automatische piloot te doen. Heel zonde, want zo kan de performance na een tijdje erg saai overkomen. Jammer, want de band bestaat uit goed geschoolde muzikanten. De toetsenist, die af en toe wel een octopus lijkt door de hoeveelheid toetsen die hij tegelijkertijd moet bespelen en de zeer indrukwekkende drummer vormen de sterke basis van het kwintet. Voeg wat lead- en backing vocals en catchy gitaar-riffs toe en je hebt Blossoms. De leadzanger probeert nog een beetje interactie met het publiek te creëren, door na elk nummer één van de bandleden in de spotlights te zetten en door vragen te stellen, waar alleen een stel dronken Britten in de zaal op reageren. Misschien is het nonchalant overkomen juist hun geheim, want het lijkt wel te werken. Het publiek reageert enthousiast op Blossoms en bij sommige nummers stapt de frontman zelfs weg van de microfoon en laat hij het publiek het werk doen. Het is vandaag ook nog eens de verjaardag van de drummer, dus zingt het publiek luidkeels ‘Happy Birthday’ voor hem.

Save the best for last: ’Charlemange’, met een melodie die je voorlopig niet uit je hoofd krijgt, is de meest succesvolle hit tot nu toe en de absolute knaller van de set. Houd deze band volgend jaar in de gaten, want dit is slechts het begin. Eind november zijn ze te zien als support-act van Jake Bugg in TivoliVredenburg (26 november) en de dag erna in een akoestische setting op het Songbird Festival in Rotterdam.

FOTOGRAFIE: Jessie Huijbrechtse

Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso Blossoms foto Blossoms - 01/11 - Paradiso

LEVEL 42 - 02/11 - TIVOLIVREDENBURGLevel 42 te zien in TivoliVredenburg. Podiuminfo maakt een verslag. Check het...

KATIE MELUA - 01/11 - TIVOLIVREDENBURG Katie Melua in TivoliVredenburg. Podiuminfo maakt foto's van dit concert,...