VERSLAG: Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena

Podiuminfo was aanwezig bij Avril Lavigne in Hotel Arena voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Mike van Stroe

Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena

Avril Lavigne deed dan na een aantal jaar eindelijk Nederland weer eens aan voor een optreden. Helaas konden fans geen kaartjes kopen voor dit exclusieve feestje. Avril wilde namelijk niet verder over stag gaan dan een kleinschalige showcase in Hotel Arena. Het publiek bestond dan ook uit een select gezeldschap van prijswinnaars, pers en mazzelaars. Al snel bleek dat de gemiddelde leeftijd van de prijswinnaars rond de 15 jaar lag, en dit allen van het vrouwelijk geslacht. Gekleed als heuse Avril look-a-likes stormden deze meiskes in hun snelste pas naar binnen.

Na een half uur puberaal gegil van fans die denken dat de geluidsman ook een blonde Avril is, klimt de echte ster -in zelfverzekerde pose- het podium op. Met een zuurpruimerig gezicht start ze haar laatst uitgebrachte single 'Girlfriend'. De fotograferende pers mag van dit nummer exact één hele minuut opnames maken. Het intro word hierdoor ondersteund door chaotisch klikkende fotografen, zoekend naar het mooie plaatje. Ze vervolgd haar set met een van haar grotere hits 'Sk8terboi'. Wanneer de eerste deuntjes worden ingezet, gillen de fans met een aantal decibel waarvan de teller op hol zou slaan. Toch noemenswaardig knap wat een sfeer de circa 200 fans weten te creëren. Dit zorgt dan toch voor een kleine glimlach op Avril's (kille) poppengezichtje.

Met de nieuwe single 'When You're Gone' en het iets oudere 'My Happy Ending' laat de zangeres zien ook qua zang het nodige in huis te hebben. In combinatie met de band, bestaande uit twee gitaristen, drummer en achtergrondzangeressen, haalt ze een verrassend hoog -en daarmee acceptabel- niveau. Met het nummer 'Everything Back But You' verraadt Avril dat ze wel degelijk heeft gestudeerd om een leuke show weg te geven. De danspasjes zijn namelijk precies hetzelfde als tijdens haar huidige concerten. Ondanks het gebrek aan improvisatie weet Avril van dit nummer toch een succes met swingend sausje te maken.

Het gegil barst helemaal los wanneer ze haar eerste hit uit 2002 'Complicated' inluidt. Hiermee haalt ze ook bij de pers diep begraven sentiment uit de kast. Iedereen zingt dit nummer dan ook volmondig met de Canadese mee. Als dit laatste nummer gespeeld is lijkt Avril dan toch wel de lol van deze showcase in te zien. Helaas is de schaars lachende zangeres snel van het podium verdwenen. Ondanks de smeekbeden van het publiek komt ze niet terug op het podium voor een toegift. Dit laat dan ook een arrogante indruk achter.

Het is voor de prijswinnaars toch betreurenswaardig dat Avril slechts zes nummers heeft laten horen. Sommige fans blijken zelfs 50 euro te hebben neergeteld om dit half uur durende concert bij te wonen. Toch heeft deze dame een goede indruk achter gelaten. De aanwezige fans vertrekken dan ook in opperbeste stemming.

Belangrijk
Op deze foto's berust auteursrecht, niets van deze fotoreportage mag gekopieerd of geherpubliceert worden zonder toestemming van de auteursrechthebbende. Dit is ter plekke contractueel ondertekend.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena Avril Lavigne foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena  foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena  foto Avril Lavigne - 28/6 - Hotel Arena

JAMES MORRISON - 27/6 - WESTERPARKHet Westerpark is deze weken het decor voor een aantal grote concerten. Op 27...

MEAT LOAF - 27/6 - HMH De levende legende Meat Loaf was op 27 juni weer eens te bewonderen in...