VERSLAG: ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis

Podiuminfo was aanwezig bij ZOOmeravond: Lucky Fonz III in Artis voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

ZOOmeravond: Lucky Fonz III - 19/7 - Artis

De elfde editie van de Artis ZOOmeravonden bereikte zaterdag qua temperatuur een hoogtepunt. Ondanks de hitte was het park gezellig gevuld met gezinnen die zich in een grasveld rond het podium verzamelde waar deze dag Lucky Fonz III zichzelf als hoofdact ten gehore bracht. Door de dag heen waren op diverse plekken in het park studenten van het conservatorium aan het spelen. Zo was er een duo dat bij de pinguïns en later bij de olifanten zwoele jazz speelde. De kinderen werden vermaakt door een traditionele Jan Klaasen poppenkast.

Het bekende terras bij de flamingo’s is dit jaar gesloten vanwege vernieuwingswerkzaamheden, daarom is het optreden verplaatst naar een prieel bij een wat meer centraal gelegen grasveld. Al voor het optreden zijn daar mensen aan het picknicken en zonnebaden, waardoor een publiek voor Lucky Fonz III al snel verzameld is. De singer-songwriter Otto Wickers speelt zijn nummers alleen maar weet alle aandacht al snel naar hem toe te trekken door de interactie te zoeken met het publiek. Lucky steekt van wal met het nummer “Wat ik zou zeggen als het kon”. De muziek slaat meteen goed aan.

Lucky speelt een mix van Engelse en Nederlandse nummers en wisselt deze met elkaar af. Tussendoor mag het publiek ook vragen stellen om ze betrokken te houden. Zo wordt door middel van een geïmproviseerd liedje antwoord gegeven op waarom Lucky een lange broek draagt met dit weer en waarom hij cowboylaarzen aan heeft. De blonde zanger houdt het publiek vrolijk en nodigt tijdens liedjes als “Boris” en zijn hit “Ik heb een meisje” kinderen uit om mee te zingen op het podium. Het prieel verandert in een kinderkoor met Lucky Fonz III als dirigent die hen zo hard mogelijk mee laat zingen.

De Amsterdammer weet op een warme dag iedereen enthousiast en energiek te maken en zet daarmee een vrolijk optreden neer voor de ZOOmeravonden. De alternatieve locatie siert dit optreden. Door de gezinnen met picknickkleden komt het optreden spontaan en ongedwongen over en doordat het meer centraal in het park ligt word je als bezoeker door het geluid van de dieren er aan herinnert dat je middenin de dierentuin zit, hetgeen de Artis ZOOmeravond uniek maakt.

FOTOGRAFIE:

foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis  foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis  foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis  foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis Lucky Fonz III foto ZOOmeravond: Lucky Fonz - 19/7 - Artis

WALIBI HOLLAND SUMMER NIGHTS 2014Elk park haalt tijdens de zomer alles uit de kast om extra bezoekers aan te...

DREAM THEATER - 16/7 - 013 Na de HMH in februari, was nu het intiemere 013 aan de beurt voor de...