VERSLAG: ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis

Podiuminfo was aanwezig bij Jungle By Night in Artis voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis

Het negenkoppige Jungle by Night stond op veel grote festivals in binnen- en buitenland, maar de unieke mix van afrobeat, ethiojazz, funk, dub en rock klinkt alweer voor de derde keer in Artis. Dit jaar is het de elfde keer dat de ZOOmeravonden worden gehouden in de dierentuin en de Amsterdammers worden zelfs al tot officieuze huisband bestempeld. Hiernaast kunnen vandaag kinderen hun ruimtepaspoort halen, zich laten schminken en workshops volgen en zorgen studenten van het Conservatorium voor live-muziek op meerdere verrassende locaties.

De zonnige zaterdag heeft extra veel bezoekers naar de oudste en bekendste dierentuin van Nederland getrokken. Bezoekers zitten overal in het park te genieten van live-muziek met prosecco, limonade, pastasalades en olijven binnen handbereik. Het vaste podium tijdens de ZOOmeravonden, een pittoresk prieeltje bij de flamingovijfer, is ditmaal ingeruild voor een andere plek in de dierentuin. Door het langwerpige grasveld, gevuld met zitzakken en staantafels en omringd door barretjes, krijgt het een echt festivalgevoel.

‘We spelen heel veel het hele jaar, maar dit blijft wel een van onze favoriete locaties. Zeker met zulk mooi weer. Dat is wel een mooie bijkomstigheid’, roept een van de bandleden tussen de nummers door. Het publiek kan de muziek zeker waarderen, maar kiest er alsnog voor om lekker rustig te blijven zitten. De bandleden begrijpen de keuze en hebben daarom een dansmove bedacht die ook zittend gedaan kan worden. Het publiek doet de eerste keer zeker enthousiast mee, maar hierna gaat toch alle aandacht weer terug naar de gezellige picknick.

De band bestaat uit familieleden, vrienden en kennissen en het is duidelijk dat het een hechte groep is. Jungle by Night tovert elk podium om tot een echt oerwoud en daar is het deze keer geen uitzondering op. De combinatie van brandende zon, funky jazzmuziek, heerlijk eten en drinken en een spannende dierentuin is een goed recept is voor een gezellige avond. De komende zaterdagen mogen Jacqueline Govaert, Eefje de Visser, Typhoon, Lucky Fonz III, Wooden Saints en meer het Artis-podium nog betreden tijdens de ZOOmeravonden.

FOTOGRAFIE:

foto ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis  foto ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis Jungle By Night foto ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis Jungle By Night foto ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis Jungle By Night foto ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis Jungle By Night foto ZOOmeravond: Jungle By Night - 21/6 - Artis

ZZ TOP - 24/06 - HEINEKEN MUSIC HALLNa vorig jaar Bospop afgesloten te hebben komt ZZ Top terug. Voor de...

BLONDIE - 18/6 - PARADISO "Blondie, treedt die nog op?" Terwijl een paar straten verderop de...