VERSLAG: Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome

Podiuminfo was aanwezig bij Skunk Anansie in Ziggo Dome voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Kim Raven

Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome

Het Australische bandje The Jezabels warmt het publiek op. Deze twee dames en twee heren zijn energiek en hebben prachtige stemmen, alleen de drummer zingt niet mee. De frontvrouw Hayley Mary kan niet dansen, maar haar muzikale performance zorgt ervoor dat je dat al snel vergeet en zelfs niet meer ziet. In een klein half uurtje laat deze band zien wat ze waard zijn. En eigenlijk staat het als een huis, het is net even wat anders dan standaard, dat is leuk. De muziek die ze maken past goed in het straatje van Skunk Anansie en is dan ook het ideale voorprogramma.

Dan is het tijd voor Skunk Anansie. Skin lijkt de eerste nummers niet heel goed bij stem, ze is zelfs slecht te verstaan. Maar schijn bedriegt, want niet veel later is al het publiek binnen en klinkt het Skin zoals we van haar gewend zijn. Skunk Anansie speelt een uitgebreide set en ze roept meerdere malen hoe blij ze is dat iedereen gekomen is en hoe leuk ze het wel niet vindt om in Ziggodome te staan.

De set bestaat uit veel nummers van de nieuwste cd Black Traffic. Deze nummers zijn allemaal niet geheel bekend bij het aanwezige publiek. Ze draagt ook een nummer 'Our Summer Kills The Sun' op aan haar Skunkarmy: de fans die overal met hun meereizen en die ook uit Nederland komen, wat heel even een klein beetje doet denken aan de 'little monsters' van Lady Gaga.

Zelfs de nummers van het vorige album Wonderlustre worden niet herkend of meegezongen. Er is bij deze nummers ook totaal geen interactie met het publiek. Iedereen lijkt voor de hits te komen, en dat zijn er eigenlijk te weinig. Want bij de oudere songs zoals 'Weak' en 'Secretly' wordt wel luidkeels meegezongen en is er de energie tussen Skin en het publiek waarvoor iedereen komt.

Skunk Anansie probeert het publiek regelmatig op te zwepen. Ondanks de energie die ze in het optreden gooit lijkt het publiek wat sloom, misschien omdat het zondagavond is. Of omdat er gewoon teveel nieuwe nummers gespeeld worden, de zangeres krijgt het publiek de gehele twee uur durende show niet écht mee, op de momenten van de hits na dan.

Muzikaal staat de show, Skin kan nog steeds al crowdsurfend bij 'I've Had Enough' zuiver zingen, staat net als elk optreden bij 'Weak' gewoon op het publiek te zingen. Ook kan ze van schreeuwen, wat niet altijd zuiver is maar gewoon echt schreeuwen, over gaan naar heel gevoelige ballads. Dit is overduidelijk niet hun beste optreden, wellicht is de Ziggodome gewoon net te groot.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

The Jezabels foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome The Jezabels foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome Skunk Anansie foto Skunk Anansie - 25/11 - Ziggo Dome

ALLEN STONE - 26/11 - MELKWEGIn april stond hij al in een uitverkochte Kleine Zaal van Paradiso en nu is...

RUFUS WAINWRIGHT - 25/11 - HMH Rufus Wainwright trad op in de HMH en had niemand minder dan Carice van...