VERSLAG: De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij De Beste Singer-Songwriter van Nederland in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 26 foto's.

VERSLAG: Laura de Lange

De Beste Singer songwriter in concert

Deze zomer heeft Giel Beelen een talentenjacht gemaakt voor Singer Songwriters. De zeven beste die ook mee mochten doen aan het programma traden 11 oktober op in een uitverkocht Paradiso. Podiuminfo was daarbij om het op woord en beeld vast te leggen.

Giel Beelen presenteert deze avond. Na een opkomst van de zeven artiesten bijt Rogier het spits af. Rogier heeft ontzettend veel potentie. Hij heeft een mooie klank in zijn stem en zijn nummers zijn gevarieerd. Op het ene moment zingt hij het rustige nummer Quiet Girl en vervolgens Killing Time wat dan meer country/rock is. Rogier heeft zoveel volume dat hij geen band nodig heeft en eigenlijk ook niet de achtergrond zangeres die hij mee heeft. Het optreden van Rogier eindigt met het nummer Strange wat een duet is met de andere kandidaat Angela.

Logisch dan dat Angela na Rogier optreedt. Het optreden van Angela is heel tropisch te noemen. Met haar lange rok en haar zingt ze lieve liedjes onder begeleiding van trommels en een ukelele. Angela heeft een hele mooie stem maar niet een stem die past in de grote zaal van Paradiso, ze krijgt het publiek niet mee. Angela is er te verlegen voor om echt met het publiek te spelen. Het hoogtepunt is wel als Angela een cover doet van Loving You van Minnie Riperton en haar protestlied waar Angela meer een powerbitch naar voren laat komen.

De nieuwste entertainmentsensatie Nielson neemt het van Angela over. Nielson weet precies hoe je moet entertainen dat is al vanaf het begin duidelijk. Vooral bij zijn grote hits Beauty and The Brains gaat het dak van Paradiso eraf. In tegenstelling tot de vorige twee artiesten zou Nielson wel degelijk voor een uitverkocht Paradiso kunnen staan. Nielson snapt namelijk precies hoe je een zaal mee krijgt. Dit komt door zijn catchy nummers en zijn sympathieke uitstraling. Als Nielson klaar is met zijn repertoire vraagt Giel of Nelson nog één nummertje kan spelen. Tot groot genoegen van het publiek speelt Nielson een cover van Smoorverliefd van Doe Maar.

Na Nielson had Daniel de onmogelijke taak om over zo’n optreden heen te komen. Helaas voor Daniel is dat hem niet gelukt. Het is niet dat Daniel geen goede zanger is, integendeel hij heeft een prachtige en lichtelijke melodramatische stem. Helaas is Daniel erg in zichzelf gekeerd en alleen maar bezig met zijn rustige nummers op zijn gitaar. Het is een beetje een opeenstapeling van gitaarnummers, een klein beetje eentonig.

De excentriekeling Mevrouw Tamara betreedt het podium. Excentriek is ze zeker te noemen, haar nummers zijn een beetje vaag en rustig met aparte teksten. Het nummer 13 was wel het hoogtepunt met de constante slepende drum. Mevrouw Tamara haar repertoire is heel cool maar veel meer voor de underground scene. Tijdens het optreden gaat het technisch mis met de gitaar maar onder alle omstandigheden blijft Mevrouw Tamara als een professional doorspelen en Paradiso beloont haar met een groot applaus.

Mattanja Joy Bradley, tevens serious talent bij 3fm, geeft na Mevrouw Tamara een rock show weg. Deze vrouw heeft een aparte stem en kan goed wisselen van rustige nummers naar echte rock nummer. Het nummer Little Baby spat er echt uit met de hele vette bass/rockgitaar. Paradiso komt pas echt goed los als iedereen haar single en ook hit op 3fm Beautifull Imperfections hoort. Als het optreden klaar is smeekt Giel of Mattanja haar cover van Toet Toet Toeter Op Mijn Waterscooter wil doen. Met enige tegenzin doet Mattanja deze cover. Dit op een fantastische manier.

Dan het moment waar iedereen op gewacht heeft. De winnaar Douwe Bob gaat optreden. Het optreden van Douwe Bob doet denken aan een western film. Hij staat er met zijn gitaar, foute blouse en twee achtergrondzangeressen met witte jurkjes aan. Zijn muziek is relaxed en heel country, bluesachtig. Paradiso is in ban van Douwe Bob. Met zijn krachtige stem en mooie liedjes is iedereen gekluisterd aan het luisteren. Tot slot komt zijn hitsingle Multicoloured Angels en is Paradiso helemaal van zijn plaat.

De avond eindigt maar niet zonder nog één keer Beauty And The Brains te horen. Heel Paradiso zingt het nummer mee en ook de andere zes kandidaten zijn de achtergrondzangers van Nielson. Echt een top avond vol met goede muziek!

FOTOGRAFIE: Erik Knevelbaard

123
 foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Rogier Pelgrim foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Rogier Pelgrim foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Angela Moyra foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Angela Moyra foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Angela Moyra foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Nielson foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Nielson foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Nielson foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Nielson foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Daniel Versteegh foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso Daniel Versteegh foto De Beste Singer-Songwriter van Nederland - 11/10 - Paradiso

123

SYMPHONICA IN ROSSO - DOE MAAR - 13/10 - GELREDOMEDoe Maar maakt wederom een comeback, dit keer met vier shows in de Symphonica...

REFUSED - 11/10 - 013 Refused gaf een concert in 013 in Tilburg en Podiuminfo was er bij voor een...