VERSLAG: ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis

Podiuminfo was aanwezig bij ZOOmeravond in Artis voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis

Deze zomer is Artis het huis van alweer de 21ste editie van de ZOOmeravonden. Elke ZOOmeravond is er een speciale gast aan wie het hoofdpodium toevertrouwd is. Eerder dit jaar passeerde namen als Spinvis en The Black Atlantic de revue, maar vanavond is de speciale gast de band Houses. Ook staat er vandaag ‘Liedjes zingen met Suus’ voor de kinderen op het programma en geven studenten van het conservatorium op verschillende plekken in de dierentuin optredens.

Indie-popband Houses kwam in 2011 met debuutplaat Clean Life en heeft in korte tijd bekendheid gewonnen met een uitverkocht Paradiso-concert in een verschijning in De Wereld Draait Door. De 3-jarige groep opent de avond met het nummer ‘A Way Home’, een upbeat nummer wat een vrolijke toon zet. Gecombineerd met langverwacht zonnig weer en veel kinderen in het publiek zorgt dit voor een feestelijke sfeer. Veel kinderen springen dan ook naar voren om voor het podium te dansen op de muziek en blijven dit het hele optreden heen doen. Zangeres Ella van der Woude is hier zichtbaar door gecharmeerd en zingt vrolijk verder.

Naast nummers van het debuut worden ook nieuwe nummers gespeeld, waaronder ‘All Against One’ en ‘Walk Away’, die de belofte maken dat de Amsterdammers nog veel te bieden hebben. Ook spelen zij ‘Wave of Mutilation’ van The Pixies. Houses geeft hier een eigen draai aan waardoor de cover zonder moeite tussen de eigen nummers past. Hoewel de vrolijke en zonnige sfeer welkom is komen de gevoelige nummers als ‘Black Clothes’ door de dansende kinderen niet geheel tot hun recht. Ella speelt hier bij het slotnummer op in door aan te kondigen dat ze eindigen met een nummer waarop weer gedanst kan worden en dat laten de kinderen zich geen twee keer vertellen.

Het vijftal blinkt uit in breekbare nummers en hoewel deze beter tot hun recht komen in een intieme setting, weet de band goed in te spelen op het mooie zomerweer en de vrolijke kinderen voor hun podium, waardoor het een bijzondere afsluiting wordt van deze ZOOmeravond. Helaas was het een relatief kort optreden van dertig minuten, dus we hopen dat er snel weer een avondvullend programma bij hen in de planning staat.

FOTOGRAFIE: Femke van Veen

foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis  foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis  foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis  foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis Houses foto ZOOmeravond: Houses - 21/7 - Artis

G3 - 20/7 - HMHJoe Satriani, Steve Vai en Steve Morse stonden samen in de Heineken Music...

THE LOW ANTHEM - 16/07- STEVENSKERK Ook dit jaar zijn er weer mooie concerten in de Nijmegense Stevenskerk als...