VERSLAG: Every Time I Die - 19/5 - Dynamo

Podiuminfo was aanwezig bij Cancer Bats / Every Time I Die / Make Do And Mend in Dynamo voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Marcel Kamphuis

Every Time I Die - 19/5 - Dynamo

Het Eindhovense Dynamo heeft het 30-jarige jubileum nog meer net achter de kiezen, maar het sterke programma gaat ook in 2012 gewoonweg door. Het poppodium lijkt zich vooral te willen vestigen als de nieuwe hardcore-zaal. De concertzaal had onlangs nog Of Mice and Men, Born From Pain en The Used op het programma en vandaag wordt alweer dezelfde doelgroep aangesproken.

De Amerikaanse bands Make Do en Mend en Set Your Goals mogen de concertavond openen, als vaste voorprogramma’s tijdens de Europese tournee, maar veel fans hebben ze vandaag niet aangetrokken. De bands staan geprogrammeerd met twee agressieve hardcore-bands en zijn daardoor enorm misplaats. Ook voor het tweetal moet een voornamelijk passief publiek geen grote vreugde zijn, maar alsnog ziet Set Your Goals-zanger Matt Wilson ons als één van de beste tijdens de tournee.

Cancer Bats deed een klein jaar geleden nog een headline-show in Utrecht, maar komt vandaag het nieuwe Dead Set on Living voorstellen als voorprogramma. Een kleine knieval moet het ongetwijfeld geweest zijn. De energieke Liam Cormier begint snel met de Beastie Boys-cover ‘Sabotage’ om vervolgens vooral nieuwe nummers te kunnen spelen. De Canadese zanger is de grootse kracht van de punkband; geen nummer wordt zonder spugen en headbangen gebracht. Ook het publiek wordt eindelijk wakker en het viertal bewijst veel meer te zijn dan een voorprogramma.

De oudste band mag de avond afsluiten en de 32-jarige Every Time I Die-zanger geniet zichtbaar op het podium. De vorige bands beperkten zich nog tot hun setlist, maar Keith Buckley gaat de interactie met het enthousiaste publiek aan. De fans worden massaal uitgedaagd om te komen stagediven, de shirts uit te trekken en zelfs het barpersoneel wordt opgemerkt. ‘Ik zag net het barpersoneel even headbangen. Barpersoneel krijgt vaak de meest afschuwelijke bands te zien, dus wanneer zij zich vermaken dan moet het wel echt goed zijn.’

Het is duidelijk dat de concertavond vooral door de laatste twee bands wordt gedragen. En aangezien ze beiden reeds zijn bevestigd voor een festival in Belgie, hoeven we misschien niet langs meer te wachten op een vervolg? Cancers Bats is reeds bevestigd voor Graspop en Every Time I Die voor Pukkelpop en een stampvolle Dynamo bidt dagelijks voor een Nederlandse festivaldatum.

FOTOGRAFIE: Gaga Mucko

Make Do And Mend foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Make Do And Mend foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Make Do And Mend foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Set Your Goals foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Set Your Goals foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Set Your Goals foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Cancer Bats foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Cancer Bats foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Cancer Bats foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Every Time I Die foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Every Time I Die foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo Every Time I Die foto Every Time I Die - 19/5 - Dynamo

JUDAS PRIEST - 24/5 - RODAHALJudas Priest stond samen met Saxon in de Rodahal in Kerkrade. Podiuminfo was...

DE TOPPERS - 18/5 - AMSTERDAM ARENA Aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden, trokken wij met slechts een...