VERSLAG: Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy

Podiuminfo was aanwezig bij Enrique Iglesias in Ahoy voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 7 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Enrique Iglesias - 28/03 - Ahoy

Na het ‘schoolfeest’ met popidool Justin Bieber en duizenden hysterische tienermeisjes van gisteren is het nu de beurt aan ‘Latin Lover’ Enrique Iglesias om de Ahoy te vullen met gillende vrouwen.

Onze eigen ex-Idol Jim heeft de eer om het publiek te mogen op warmen vanavond. Hij zingt onder andere een paar akoestische nummers waaronder de covers ‘Use Somebody’ van Kings Of Leon en ‘Rolling In The Deep’ van Adele. Ondanks dat zijn microfoon veel harder staat dan de instrumenten klinkt hij verbazingwekkend goed. Ook zingt hij voor het eerst zijn nieuwste single ‘Feel Your Love’ en nog een paar van zijn eigen nummers. Of hij het publiek echt warm heeft gekregen is de vraag, maar hij geeft een prima optreden verzorgt.

Daarna is het wachten, wachten en nog langer wachten op Mr. Iglesias. Vanavond worden er speciaal voor zijn allereerste Live DVD opnames gemaakt, wellicht dat hij daarom zo lang op zich laat wachten. Wanneer het publiek inmiddels weer is afgekoeld van Jim kan om kwart voor tien dan toch eindelijk het feest los barsten. Met het nummer ‘Tonight (I’m Loving You)’ opent hij zijn show en halverwege het nummer vraagt hij “Holland, Can I Get A Little Dirty?” waarop hij het nummer verder zingt in de ongecensureerde versie ‘Tonight (I’m Fucking You)’. Hiermee is de toon gezet voor de rest van de show. Iglesias bedankt de fans voor het lange wachten en verteld dat hij perse zijn Live DVD in Holland wilde opnemen. “You are one of the best crowds in the world!”, roept hij.

Wat een feest maakt Iglesias er vanavond van, hij vraagt fans het podium op om samen met hem rum te drinken en een cover van ‘Stand By Me’ te zingen. Omdat beide fans gebrekkig Engels spreken zorgt dit voor lachwekkende momenten. Ook springt hij regelmatig het podium af om nog dichter bij het publiek te komen, er wordt gezoend en geknuffeld en hij maakt zelfs foto’s met fans. Daarnaast is de verlichting in de zaal magisch en wordt er geen één showelement overgeslagen. Zo is er vuurwerk, confetti, slingers, ballonnen en nog veel meer effecten om de show nog spectaculairder te maken. De fans smullen er van en er gebeurd te veel om te omschrijven. Wanneer Iglesias aan de zijkant van het podium naar de fans op de eerste ring gaat om hen een handje te geven springt er zelfs een fan naar beneden (waarbij deze een van de crewleden van de toer zelf zo erg aan zijn schouder verwond dat deze naar het ziekenhuis moet en uitgeschakeld is voor de rest van de toer – werd later die avond door Iglesias bevestigd).

Ondanks dat deze toer vernoemd is naar zijn laatste album Euphoria speelt hij hiervan vanavond maar slechts twee nummers. Verder is het een feest van herkenning met zijn grootste hits zoals ‘Hero’ , ‘Bailamos’ en het recentere ‘Heartbeat’. Aan enthousiasme ontbreekt het niet, Iglesias doet er alles aan om het publiek zo uitbundig mogelijk te krijgen, wellicht zodat het er super uitziet op zijn DVD. Veel moeite hoeft hij er niet voor te doen want zijn muziek alleen is al reden genoeg dat de hele zaal uit zijn dak gaat. Een topconcert waar het publiek nog lang van kan nagenieten, zeker omdat het voor eeuwig is vastgelegd. Enigste minpuntje van vanavond was dat het concert zo laat begon,waardoor veel fans voortijdig de zaal moeten verlaten om de laatste trein naar huis te halen. Gelukkig is er vanavond een DVD gemaakt, dus kunnen zij het einde van het concert alsnog snel bewonderen in hun eigen woonkamer.

FOTOGRAFIE: Bianca Berger

Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy Enrique Iglesias foto Enrique Iglesias - 28/3 - Ahoy

AMANDA SOMERVILLE - 26/3 - THE ROCK TEMPLEZe is een muzikale duizendpoot, werkte met vele bands zoals Kamelot, Edguy,...

SMITH WESTERNS - 14/4 - PARADISO Smith Westerns heeft met het onlangs uitgebrachte Dye It Blonde een grote...