VERSLAG: I Blame Coco - 24/3 - Tivoli

Podiuminfo was aanwezig bij I Blame Coco in De Helling voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Wouter Braaksma

I Blame Coco

Vanavond staat Sting’s dochter, Eliot "Coco" Paulina Sumner, in een uitverkochte Tivoli de Helling. Na broer Joe Sumner, die redelijk succesvol werd met zijn band Fiction Plane,is het nu dus de beurt aan I Blame Coco om te bewijzen dat ze meer is dan alleen de dochter van.

De zaal is goed gevuld met voornamelijk jonge meisjes. Aan het Utrechtse voorprogramma Tududuh de taak om dit kippenhok stil te krijgen. De band weet mij persoonlijk in ieder geval prima te vermaken met hun springerige popmuziek. Wanneer de zanger om stilte vraagt voor een rustig akoestisch nummer is het kippenhok hooguit tien seconden stil, maar dan barst het gekakel weer los. Het kan soms zo ondankbaar zijn om in het voorprogramma te staan!

Coco komt op en het wordt duidelijk waar iedereen voor komt; er klinkt luid gegil. Het tweede nummer dat wordt gespeeld is direct één van de bekendste nummers van de band; Self Machine. De zaal reageert enthousiast en Coco zelf is zeer goed bij stem. Aan enthousiasme is ook geen gebrek; stilstaan doet ze niet en ze heeft motorisch erg veel weg van Ian Curtis (Joy Division). Laten we hopen dat het met haar niet zo eindigt als de legendarische zanger want het is overduidelijk dat ze zeer getalenteerd is.

De band die ze heeft meegenomen oogt fris en straalt ook plezier uit. Alle nummers van het album worden gespeeld en na een uur is de puike set afgelopen. Ze heeft vanavond zeker bewezen meer te zijn dan alleen maar de dochter van. De stem heeft ze dan misschien wel duidelijk van haar vader, maar aan een eigen sound, enthousiasme en inzet geen gebrek. Coco valt niets te verwijten, al met al een goede show!

FOTOGRAFIE: Marcel Poelstra

I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli  foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli I Blame Coco foto I Blame Coco - 24/3 - Tivoli

DEWOLFF / THE FLYING EYES - 2/4 - VERAMet een nieuwe plaat op zoek is DeWolff weer druk bezig met het bezoeken van...

3FM SERIOUS TALENT: HANDSOME POETS - 25/3 - METROPOOL Het was dansen geblazen in Metropool, met drie talent volle bands. Drie bands...