VERSLAG: Goose - 19/3 - Mezz

Podiuminfo was aanwezig bij Goose in Mezz voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Goose - 19/3 - Mezz

Met dj-sets kwam Goose naar o.a. Mystery Land, 5 Days Off en Amsterdam Dance Event - waarbij afgevaardigden Mickael Karkousse (zanger) en Bert Libeert (drummer) achter de laptops kruipen voor dansvloerknallers – maar ditmaal zijn ze ook als band verkrijgen. Het verse wapenfeit Synrise voelt als een nieuwe start en als viertal gaan ze door Nederland. Met Amsterdam, Nijmegen, Groningen en Utrecht nog vers in het geheugen, komen ze vanavond naar Breda.

De Belgische electro-rockers vragen veel geld voor een toegangstickets (16 euro), maar hebben de concertzaal alsnog nagenoeg kunnen uitverkopen. De mannen zijn razend populair en achten zelfs een support-act overbodig. Het publiek wordt vandaag gewoonweg opgewarmd met een aantal lekkere dansplaten. De aanwezige mensenmassa is vandaag opvallend gevarieerd. Het viertal is geïnspireerd door de oude klanken van bijvoorbeeld Depeche Mode en Giorgio Moroder, waardoor er veel ouderen zijn aangetrokken. En zelfs een aantal Vlamingen hebben de grens overgestoken voor het concert.

Het viertal beklimt twintig minuten later dan afgesproken het podium (21:50) en met een instrumentaal nummer wordt de avond gestart. Het is vreemd om te horen dat Goose gisteravond nog in electro-hoofdstad Berlijn stond, maar het vandaag moet doen met slechts Breda. ‘Gisteren in Berlijn was erg tof, maar vandaag in Breda is ook zeker tof’, laat frontman Mickael weten. De setlist is hetzelfde als de eerdere data en hierdoor niet erg spannend. De nummers van debuutplaat Bring It On worden gemixt met het nieuwe werk en vooral hitnummers ‘British Mode’ en ‘Bring it On’ weten het publiek goed wakker te schudden.

De podiumervaring bij de bandleden is duidelijk zichtbaar en als echte rocksterren worden alle kanten van het ronde podium bewandeld. De handen moeten in de lucht, er moet geklapt worden en de microfoonstandaard wordt regelmatig boven het publiek gehouden. Het publiek wordt eindelijk enthousiast... maar na slechts veertig minuten spelen wordt het podium reeds verlaten. De toegift wordt gedaan met een tien minuten durende versie van het nummer ‘Words’. De gitaren worden omgedaan en samen met de stroboscopen zorgt het voor een gigantische climax. Helemaal bevredigend voelt het echter niet.

FOTOGRAFIE: Nikki Smits

Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz Goose foto Goose - 19/3 - Mezz

MONKS AVENUE - 17/3 - EFFENAARDe cd-presentatie van de Brabantse band Monks Avenue vond plaats in de...

RUE ROYALE - 17/3 - EKKO Vandaag spelen Moss-zanger Marien Dorleijn, het Britse/Amerikaanse duo Rue...