VERSLAG: Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy

Podiuminfo was aanwezig bij Backstreet Boys in Ahoy voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 16 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy

De Backstreet Boys zijn voor hun ‘This Is Us’ wereldtour in Nederland waar zij met een warm welkom worden ontvangen. Zaterdagmiddag staan er al honderden fans op Schiphol te wachten op de mannen. In een stoet omsingelt door hordes fans wordt de band naar buiten begeleid en zo staat Schiphol even in het teken van de Backstreet Boys.

Vandaag spelen de mannen in de Ahoy. Het voorprogramma wordt deze tour verzorgt door het Noorse duo Madcon. Zodra de muziek begint gaan de heupen los bij het publiek en zit de stemming er meteen goed in. Vooral de hit ‘Beggin’ valt goed in de smaak. Het tweetal weet hoe zij een zaal warm moeten krijgen en zorgen voor een gezellige sfeer.

Dan is het rond negen uur toch echt tijd voor de Backstreet Boys zelf. De mannen hebben onlangs hun zevende album This Is Us uitgebracht en zijn ondertussen alweer ruim 16 jaar samen. De gemiddelde leeftijd in de zaal is daarom nu ook 25 jaar, waarvan vele fans al hun halve leven fan zijn. Eventjes voelen zij zich weer alsof ze zestien zijn en wanneer het introfilmpje start gillen zo hard als ze kunnen.

Op het beeldscherm rennen de mannen naar het publiek toe en springen door het doek heen. Op dat moment zijn oordoppen geen overbodige luxe en laat het Nederlandse publiek horen dat ze erg blij zijn om hun idolen weer te zien. De hit ‘Everybody (Backstreet’s Back)’ wordt door de hele zaal luidkeels meegezongen.

De mannen hebben vanavond alles uit de kast getrokken, vier vrouwelijke dansers, een DJ, een groot decor en verschillende outfits. Tussen de nummers door worden er filmpjes gedraaid waarin zij in verschillende films meespelen zoals ‘The Matrix’ en ‘Fight Club’. Er zijn verschillende dialogen veranderd en de mannen zijn er op een grappige manier in gemonteerd. Deze korte pauzes geven de BSB de tijd om een nieuwe outfit aan te trekken.

Tijdens de show wordt er veel gedanst en ondanks dat ze niet meer de jongste zijn bewijzen de mannen dat ze het nog steeds goed kunnen. Ze zijn allemaal erg goed bij stem vanavond want alle hoge noten worden moeiteloos gehaald. Veel mensen zijn vanavond gekomen om vooral de oude hits te horen en terug in de tijd te gaan. Gelukkig komen alle grote hits voorbij en worden door de hele zaal meegezongen. Meezingers als ‘I want It That Way’, ‘Shape Of My Heart’ en zelfs ‘We’ve Got It Goin’ On’ komen allemaal voorbij. De nummers ‘Show Me The Meaning (Of Being Lonely)’ en ‘More Than That’ zorgen hier en daar voor een traantje.

Het is overduidelijk dat de Backstreet Boys van Nederland houden want gedurende de hele avond roepen ze “We Love You Holland” en genieten ze zichtbaar van het enthousiaste publiek. Vol energie sluiten ze de avond af met het nummer ‘Straight Through My Heart’ en verlaten ze door het beeldscherm het podium. Op datzelfde scherm zien we een filmpje waarop de mannen in dezelfde kleding zichzelf omdraaien en een buiging maken waarna ze onder luid applaus en gegil weglopen.

Weer bewijzen de Backstreet Boys dat ze geboren entertainers zijn en zetten ze bijna twee uur lang de hele Ahoy op zijn kop. Het enige minpuntje is dat de show zo strak in elkaar zit dat er te weinig ruimte is om te kunnen improviseren. Hierdoor wordt er minder aandacht gegeven aan het publiek. Ondanks dat gaan de meeste fans dolgelukkig en vooral schor weer naar huis. Backstreet’s back!

FOTOGRAFIE: Marco Smeets

12
Madcon foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Madcon foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Madcon foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Madcon foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 15/11 - Ahoy

12

WILCO - 17/11 - EFFENAARWilco, dit jaar 15 jaar oud, heeft zorgvuldig aan hun status gebouwd de...

SHINEDOWN - 15/11 - MELKWEG Minder dan een jaar geleden stonden ze nog in de kleine zaal, vanavond echter...