RECENSIE: Summer Cannibals - Full Of It

Summer Canni
recensie cijfer 2016-08-01 Waar het nummer 'Summer Cannibals' dat Patti en Fred Smith een aantal jaar geleden schreven echt over ging, zijn de meningen verdeeld maar een garagepunkband uit Portland, Oregon heeft zich er in ieder geval naar vernoemd. Er zijn weinig punkbands met frontvrouwen die je niet heel even aan Hole doen denken en bij Summer Cannibals is dat niet anders. Echter is Full Of It zoals de nieuwe plaat heet, geproduceerd door Chris Woodhouse en dat is de man die mede verantwoordelijk is voor de sound en het succes van Thee Oh Sees, Ty Segal en Fuzz.

Elf nummers recht toe recht aan, dat is wat Full Of It is. De laatste release van Summer Cannibals klinkt als een live album en rammelt aan alle kanten, precies wat we gewend zijn van Woodhouse. Nummers zoals 'Simple Life' en opener 'Go Home' zijn de nummers die blijven hangen. Titeltrack 'Full Of It' valt een beetje tegen op plaat maar zal live vast beter tot zijn recht komen. De band uit het noordwesten van de Verenigde Staten heeft voor Full Of It een extra gitarist uit de kast getrokken en zo krijgt zangeres Jessica Boudreaux meer ruimte. Dit zorgt voor een iets gelaagder geluid.

Summer Cannibals doet precies wat je van ze verwacht, maar dan misschien iets netter. Gek genoeg is dat wel een verademing. Of de band zich kan meten met eerdergenoemde garagehelden waarvan de producties ook van de hand van Woodhouse kwamen, is misschien wat te enthousiast maar Full Of It zit zeker in de goede richting. Wie Summer Cannibals live wil zien heeft geluk, de band komt in oktober naar Nederland. Boudreaux en haar band zullen Podium Asteriks in Leeuwarden, De Mezz in Breda en V11 in Rotterdam aandoen.
Recensent:Jaap Schrijver Artiest:Summer Cannibals Label:V2 Records
Cover The Hackensaw Boys - Charismo

The Hackensaw Boys - Charismo Front porch music is een mooie omschrijving voor de muziek van The...