RECENSIE: Sevendust - Next

sevendust-next
recensie cijfer 2005-11-06 Opvallend wanneer je kijkt naar de discografie van Sevendust (ook wel 7D genoemd) is dat er sinds 1997 om het jaar een cd is uitgekomen van de band. Verrassend was het dan ook niet voor de fans dat het vervolg op Seasons (2003) dit jaar uit zou komen. Sevendust is een undergroundband met veel fans maar kent nog geen heel grote bekendheid. Succes verdienen ze zeker en muzikaal zijn ze goed genoeg. Alleen springt het vijftal er niet echt tussenuit bij de andere bands. Dat geldt opnieuw voor hun nieuwe plaat Next.

Het album is gevuld met makkelijk toegankelijke rock/metal, ondanks dat zanger Lajon Witherspoon liet weten dat de plaat de harde kant van de band laat horen. Hard is het niet en het zijn voornamelijk mooi gezongen cleane vocalen die we horen in de elf nummers. Ze zijn vergelijkbaar met onze Intwine. De elf nummers lijken zelf erg veel op elkaar totdat we bij See And Believe aankomen. Wat voelt als het tweede nummer, maar toch echt nummer zeven is. Dit is een gevoelige ballad, net als afsluiter Shadows In Red. Gevoelig is de bedoeling, maar wanneer dezelfde zinnen zich te vaak herhalen in de nummers is het meer de irritatie wat ontstaat.

Dit vijfde album zal wat mij betreft niet de groter klapper voor de band worden die ze zelf voorspellen. Voor iemand die van makkelijke muziek houdt (Staind, Puddle Of Mudd) heeft aan Next echter geen miskoop.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Sevendust Label:7 Bros
backyardbabies-tinnitus

Backyard Babies - TinnitusAls we door de jaren heen zouden kijken naar de debielste bandnamen ooit (en...