RECENSIE: Hence the Bravery - Quarter-Life Crisis

HTB
recensie cijfer 2022-10-30 We kennen allemaal wel het verschijnsel van de vijftigjarige man die ineens motor gaat rijden en zijn vrouw inruilt voor een te jonge en te mooie vriendin. Het heet midlife crisis en overvalt heel wat mannen, maar dat er ook een Quarter-Life Crisis schijnt te zijn, is iets dat de mannen van Hence The Bravey ons duidelijk proberen te maken. Wat ze daarmee willen zeggen of bewijzen wordt niet echt duidelijk, ook al omdat de website van de band dienst weigert, is het bijna onmogelijk om enige informatie te vinden. We zien dan wel wat Youtube-filmpjes en een Facebook-pagina waar we ontdekken dat vier jonge heren de muzikanten van dienst zijn. Of ze al in de ‘kwart-leven crisis’ zitten weten we dus niet, maar het lijkt ons niet onwaarschijnlijk, want de hele wereld hobbelt de laatste tijd van de ene crisis naar de andere crisis.

Wat we in ieder geval op de EP Quarter-Life Crisis horen is een niet onverdienstelijke vorm van toegankelijk punkrock. De vijf liedjes beslaan zeventien minuten en klinken zoals je mag verwachten van dit soort muziek, al worden hier en daar wat mooie nuances aangebracht.

De zanger is gezegend met een prima stemgeluid en ook muzikaal valt er weinig tot niets aan te merken op de muziek, maar het mag hier en daar wel iets vuiger. Vooral ‘Reprise’ is wat braafjes en kleurt keurig tussen de lijntjes, maar ‘On Giants’ Shoulders’ daarentegen valt dan een pak meer op door mooi gebruik van elektronica. Als je zo je, in de basis eenvoudige, punkrock weet te verdiepen hou je de aandacht wat meer vast. Het is de mooiste track van de EP, dat met het gedragen en eveneens bijzonder fraaie ‘Exit Sign’ lekker afsluit.

Quarter-Life Crisis is een leuke EP met liedjes die niet allemaal volledig beklijven, maar die laat horen dat Hence The Bravery weet hoe goede punkrock moet klinken en daar ook af en toe wat extra’s aan toe voegt. Hulde ook voor het geluid, want het klinkt allemaal als een klok. Niet iets om mee in een crisis te geraken, naar wij dachten.
Recensent:Jan Didden Artiest:Hence the Bravery Label:Eigen Beheer
Cover Kurws - Powięź / Fascia

Kurws - Powięź / FasciaVreselijk onhandig als er op internet weinig tot geen informatie over een...