RECENSIE: Black Rabbit - Warren Of Necrosis

Black rabbit
recensie cijfer 2020-09-23 Hey, Slayer was toch gestopt of hebben ze stiekem een paar, nog op de plank liggende, riffjes uitgeleend aan een Nederlands viertal met de naam Black Rabbit. Dat is ongeveer de eerste indruk die de opening van de EP Warren OF Necrosis oproept. Het begin van ‘La Bestia’ lijkt namelijk best behoorlijk op het begin van ‘Raining Blood’. Als na dit intro Pieter Beemsterboer (mooie ‘evil’ naam) zijn schorre grunt er tegen aan gooit is de vergelijking op dat gebied wel iets weg, al blijft in dit openingsnummer de geest van Slayer stevig rondwaren. Maar de vier heren pretenderen dan ook niet vernieuwend te zijn op hun debuut EP. Zoals ze zelf zeggen zijn ze beïnvloed door Megadeth, Obituary en Death. Dan weet je natuurlijk al dat je een mooie mix krijgt van thrashmetal en deathmetal zoals die het mooist was eind jaren tachtig en begin jaren negentig.

De tweede track van de EP heet ‘Internal Death’ en bevat iets meer deathmetal en doet ergens ook wel wat denken aan de begindagen van Sepultura, maar ook een band als Asphyx en de eerste albums van Pestilence klinken hier lichtjes door. De derde track ‘Black Rabbit’ is een meer slepend deathmetalnummer, terwijl ‘A Path Profound’ door de tempowisselingen en dissonante akkoorden dan toch nog die Death invloeden verraadt.

Natuurlijk moet Black Rabbit nog flink groeien en klinkt het nog iets te veel als de voorbeelden. Inmiddels zijn er al weer wat bezettingswisselingen in de band doorgevoerd en is de band nu een vijftal, wat duidelijk maakt dat de band ook nog aan het zoeken is. Maar deze debuut EP is zeker een prima aanzet tot meer moois. Ze zijn nog jong, dus wie weet wat er nog aan komt.
Recensent:Jan Didden Artiest:Black Rabbit Label:Eigen Beheer
Cover Devil`s Bargain - Visions

Devil`s Bargain - VisionsVeel metalbands hebben de pioniersjaren van de heavy metal hoog in het...