RECENSIE: The Dirty Denims - Ready, Steady, Go!

TDD
recensie cijfer 2020-07-25 ”Is dit Joan Jett?” Het is de eerste reactie thuis, bij het luisteren naar de 3 juli uitgekomen plaat Ready,Steady, Go!. Een compliment! De band The Dirty Denims uit Eindhoven draait het gas weer vol open in deze Corona tijd. De nieuwe plaat werd al in kleine schaal gepresenteerd en live streaming wordt door de band ook al gebruikt ter promotie van het album en voor het bijwonen van een concert. Met de sound en stem van The Dirty Denims zit het dus wel goed. De pakkende opener is het uptempo ‘Ready, Steady, Go!’

Het doet denken aan Danko Jones, die ook goed is in pakkende nummers met een goed meezingrefrein. The Dirty Denims zitten in hetzelfde genre. Met ‘Last Call For Alcohol’ zit het op dat vlak goed, maar het mist aan de touch/vibe om dat hard mee te zingen. Goed dat ze nog andere versie op de plaat hebben gezet; een ‘hang over’ (lees akoestische versie) die meer overtuigd, temeer omdat de stem van Mirjam dan meer en beter naar voren komt.

De AC/DC tribute ‘Thunder From Down Under’ is een pakkend eerbetoon aan deze megaband.
‘Roll The Dice’ is muzikaal gezien het meest volwassen nummer. Hier laat de band horen dat ze meer kunnen dan de korte puntige nummers die ze vaak opnemen. ‘Messin Around’ kan zo op een Quentin Tarantino soundtrack. De nieuwe plaat kent vele stijlen en dat maakt het een onderhoudende plaat.
Ook muzikaal zit het allemaal wel goed, bijvoorbeeld in ‘Beautiful’, over de liefde voor haar elektrische gitaar, zitten mooie gitaarlicks en solo’s verweven. Daarnaast doenThe Dirty Denims er alles aan om gelikter over te komen, getuige het prachtige fotowerk van de nieuwe plaat.

De muziek van The Dirty Denims leent zich het beste om te ondergaan tijdens een live gig, want dan zuig je de energie en het spelplezier helemaal op en overtuigt de muziek nog meer. Ready, Steady, Go! is een goede plaat, maar mist een pakkend nummer waarbij je de repeat knop zou willen gebruiken. ‘Messin Around’ komt daar wel heel dicht bij. Al met al is Ready, Steady, Go! een lekkere traditionele rock & roll plaat.
Recensent:René Obdeijn Artiest:The Dirty Denims Label:Eigen Beheer
Cover Mike Polizze - Long Lost Solace Find

Mike Polizze - Long Lost Solace Find Mike Polizze is een muzikant die tot nu toe enige faam had als gitarist in...