Winnen 3x album To Lose My Life van White Lies

Door J_anna op 05 mei 2009 - 12:03 White Lies is een indieband uit Londen. Hun muziekstijl wordt vergeleken met bands als Joy Division, Interpol, The Killers, Echo & The Bunnymen en Editors.

Ze staan op 10 maart in een uitverkochte Melkweg in Amsterdam. Ook zijn ze te zien op verschillende festivals, zoals Pinkpop, Rock Am Ring, Roskilde, Rock Werchter, Sziget, Isle of Wight, Benicàssim en het Glastonbury Festival. De recensie van het album 'To Lose My Life' vind je hier.

Podiuminfo mag 3x het album 'To Lose My Life' van White Lies weggeven.

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een mailtje sturen naar [email protected] onder vermelding van 'White Lies' en vermeld in het mailtje je volledige naam en adres. Je kunt meedoen tot 16 mei winnaars krijgen per email bericht.


Wekelijks het belangrijkste concertnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Tom jones3

TOM JONES KOMT NAAR DE AHOYOp dinsdag 6 oktober geeft de Engelse zanger Tom Jones een eenmalig concert...

lucky fonz1

WINNEN 3X2 KAARTEN LUCKY FONZ III Lucky Fonz III is een singer/songwriter uit Amsterdam, hij is een waar...

REACTIES

Avatar Paul_Banks
di 05 mei 2009 12:39

Paul_Banks "Hun muziekstijl wordt vergeleken met bands als Joy Division, Interpol, The Killers, Echo & The Bunnymen en Editors."

Ja, want deze acts maken ook allemaal dezelfde muziek, dan kunnen we The Cure, The Chameleons, The sounds, Tindersticks, Siouxsie en Bowie er ook wel erbij zetten. Of we noemen gewoon het genre :-D

Maar redelijk prima album waar mensen vast wel blij mee te maken zijn.

 -8
Avatar Pinguin90
di 05 mei 2009 12:46

Pinguin90 Waarom is Paul Banks zo irritant?

 -2
Avatar Paul_Banks
di 05 mei 2009 12:50

Paul_Banks Pinguin90 schreef:
Waarom is Paul Banks zo irritant?


Om reacties van mensen zoals jou te ontlokken.

Maar je kan het ook onderbouwen; wat is er irritant aan mijn bericht? Het feit dat ik zeg dat Interpol en Joy division toch 2 totaal verschillende bands zijn? En waarom zou dat irritant zijn?

 -6
Avatar Haario
di 05 mei 2009 13:41

Haario Haha lekker focken Paul. Toppie!
Het album wil ik verder wel hebben natuurlijk, ik vind hem erg goed.

 -1
Avatar Esje
di 05 mei 2009 13:55

Esje ik vind Paulus wel een punt hebben

White lies vind ik 3 x niks, en Interpol lijkt in mijn mening totaal niet op Joy Division

Maar gelukkig staat er dat de band "vergeleken wordt" met bladibladibla, en vergelijkingen zijn in mijn ogen nooit accuraat op muziekgebied :D

 0
Avatar Fappie1121
di 05 mei 2009 15:26

Fappie1121 Ik ben een grote fan van Joy Division en vind White Lies ook erg goed. Ookal lijkt het wel erg op elkaar maarja beter goed gejat dan slecht bedacht :P

 0
Avatar fukd-id
di 05 mei 2009 16:33

fukd-id Paul_Banks schreef:
Pinguin90 schreef:
Waarom is Paul Banks zo irritant?


Om reacties van mensen zoals jou te ontlokken.

Maar je kan het ook onderbouwen; wat is er irritant aan mijn bericht? Het feit dat ik zeg dat Interpol en Joy division toch 2 totaal verschillende bands zijn? En waarom zou dat irritant zijn?

goed, laat mij een gooi doen naar wat deze meneer (Penguin90) probeert uit te leggen.

Ik kijk al jaar en dag op deze site, en de afgelopen maanden zie ik dat jij niet zozeer je mening over muziek verkondigd alsof deze beter is, ook zie ik dat je vaak kritiek hebt op de smaken van andere gebruikers, of vergelijkingen. Je reactie is op bijna elk nieuwsbericht te lezen, dus je kan er niet echt omheen.

Ik vind het jammer te moeten concluderen dat je simpel weg irritant bent, omdat ik het vaak eens ben met jou muzikale smaak. De manier waarop je deze uit is echter vreselijk. Je haalt vaak het bloed onder mijn nagels vandaan. (En daarbij kan ik me voorstellen ook andere gebruikers). Als tip wil ik je mee geven dat je niet OVERAL op hoeft te reageren, of cocky-gedrag en meningen iets vaker voor je moet houden. Je bent niet suprieur aan een ander gebruiker op podium/festival info.

 1
Avatar Paul_Banks
di 05 mei 2009 16:54

Paul_Banks fukd-id schreef:
Ik kijk al jaar en dag op deze site, en de afgelopen maanden zie ik dat jij niet zozeer je mening over muziek verkondigd alsof deze beter is, ook zie ik dat je vaak kritiek hebt op de smaken van andere gebruikers, of vergelijkingen. Je reactie is op bijna elk nieuwsbericht te lezen, dus je kan er niet echt omheen.

Ik vind het jammer te moeten concluderen dat je simpel weg irritant bent, omdat ik het vaak eens ben met jou muzikale smaak. De manier waarop je deze uit is echter vreselijk. Je haalt vaak het bloed onder mijn nagels vandaan. (En daarbij kan ik me voorstellen ook andere gebruikers). Als tip wil ik je mee geven dat je niet OVERAL op hoeft te reageren, of cocky-gedrag en meningen iets vaker voor je moet houden. Je bent niet suprieur aan een ander gebruiker op podium/festival info.


Dan lees je het niet helemaal goed, ik geef commentaar op de acts die in een bericht genoemd worden en als mensen zich dan persoonlijk aangesproken voelen is dat niet mijn probleem. Ik meld vaak zat dat iedereen van mij echt overal naar mag luisteren, immers vindt iedereen wat anders leuk. Ik speel niet vaak op de man en dan vaak al helemaal niet zo goedkoop als de reactie van pinguin. Mijn avatar is vrij opvallend dus als mijn berichten iemand niet bevallen dan slaan de mensen die zich er aan storen dat ik een mening geef mijn berichten maar fijn over.

Maar toch wil ik ook best aan jou de vraag stellen wat er mis mee is om te melden dat bijvoorbeeld Interpol en Joy division 2 hele verschillende bands zijn?

 -7
Avatar fukd-id
di 05 mei 2009 17:01

fukd-id @PB:

Ik vind eigelijk niks zo irritant als discussies op internet. Ik heb een tijd gewacht met mijn mening verkondigen, maar nu blijkt dat meerdere mensen zich eraan storen.

Ik kan als voorbeeld Kings Of Leon geven, waar een discussie over ontstond. "Is het duur?" "waar spelen ze" etc. Dat soort onderwerpen. Tot ik jou (en je "opvallende" (?) avatar) weer eens zo'n typische indie-les zag geven "vroegah waren the kings nog goed" bla bla.
Zo rolt het balletje niet, ik weet ook dat je gelijk hebt, maar je hoeft nog niet (tegenwoordige) Kings Of Leon fans de feiten tegen de lippen te drukken. Want je reageert op pretty much alles, en vaak meerdere keren ook. Zoals nu. Laat het gaan, want ik gaf je maar een tip om af en toe ook dingen te laten gaan. Ik reageer ook niet op discussies die me niet boeiend (zoals Kings Of Leon).

Daarnaast vind ik de vergelijking van Joy Division en Interpol vrij logisch, ondanks dat ik het niet hoor. Het is de media die een dreunende bas en monotome stem horen en ze kunnen die niet in een hip indierock bandje-hokje plaatsen, en tada! de vergelijking.
Kans is ook groot dat fans van zowel Interpol als Joy Division (ondanks verschil) White Lies kunnen waarderen, althans dat is waar J_anna op mikte toen ze dit stukje schreef, en daar heeft ze wellicht gelijk in. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen.

 -3
Avatar fukd-id
di 05 mei 2009 17:03

fukd-id *"ondanks dat ik het niet hoor"

moet natuurlijk "ondanks dat ik het er niet mee eens bent hoor" zijn.

 -1
Avatar Paul_Banks
di 05 mei 2009 17:09

Paul_Banks fukd-id schreef:
@PB:

Ik vind eigelijk niks zo irritant als discussies op internet. Ik heb een tijd gewacht met mijn mening verkondigen, maar nu blijkt dat meerdere mensen zich eraan storen.

Ik kan als voorbeeld Kings Of Leon geven, waar een discussie over ontstond. "Is het duur?" "waar spelen ze" etc. Dat soort onderwerpen. Tot ik jou (en je "opvallende" (?) avatar) weer eens zo'n typische indie-les zag geven "vroegah waren the kings nog goed" bla bla.
Zo rolt het balletje niet, ik weet ook dat je gelijk hebt, maar je hoeft nog niet (tegenwoordige) Kings Of Leon fans de feiten tegen de lippen te drukken.


Hier sla je de plank mis, want ik vind Kings of Leon nog steeds goed alleen zijn de eerste albums beter. Slecht voorbeeld dus, maar misschien dan wel een verklaring waarom je discussies irritant vindt.

En als er een reactievenster sta dan kan je reageren, lijkt me en hoe iemand dat doet is aan hem of haar en als het gedrag ontoelaatbaar was dan had ik vast wel een mailtje in mijn e-mailbox gevonden.

En opvallend was misschien niet de juiste keuze, maar de avatar is vrij herkenbaar, toch?

En waarom zou ik het moeten laten gaan, ik vraag simpelweg om een legitieme verklaring voor hetgeen anderen zeggen, maar die wordt niet gegeven, men deponeert en rent dan hard weg. Dat kan, maar dat is niet mijn gewoonte.

 -7
Avatar Vedder
di 05 mei 2009 18:42

Vedder haha wat zijn jullie vermoeiend zeg ;-p

 0
Avatar BasP
di 05 mei 2009 19:23

Wrong Als mensen de berichten van heer Paul_banks niet waarderen, kunnen ze op de rode '-' rechtsboven het bericht drukken.

Als van de vele lezers vier maal op de min wordt gedrukt zie je het bericht niet meer :)

 1
Avatar RobZ
wo 06 mei 2009 01:29

Knoedel Precies! heb ik die plusjes en minnetjes functie ten minste niet voor niets in elkaar gezet.

Over White Lies: ik kan me de vergelijking met Editors en Killers erg goed voorstellen. Er is in ieder geval geen speld tussen te krijgen dat de band door sommige mensen ook wordt vergeleken met Interpol en Joy Division...

Of je het daar mee eens bent is een tweede. Lijkt me in ieder geval geen reden om ruzie over te maken :)

Wrong schreef:
Als mensen de berichten van heer Paul_banks niet waarderen, kunnen ze op de rode '-' rechtsboven het bericht drukken.

Als van de vele lezers vier maal op de min wordt gedrukt zie je het bericht niet meer :)

 2
Avatar Pinguin90
wo 06 mei 2009 10:52

Pinguin90 Fukd-id thnx!

Eindelijk eens wat mensen met gezond verstand hier die niet proberen mensen hun mening op te dringen.
Als hij zo graag wil discussieren ga dan oftopic ofzo.....

Ben ik nu een trend begonnen?

 1
Avatar Tabbueno
wo 06 mei 2009 18:32

Tabbueno The Killers, Editors, Joy Division...
Het zal allemaal wel, White Lies is gewoon goed.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.